کد خبر: ۲۲۴۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰

موج سوم کاهش قیمت مسکن در راه است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از موج سوم کاهش قیمت مسکن در زمستان امسال خبر داد و گفت: انتظار می‌رود زمستان امسال به‌خلاف زمستان سال گذشته، قیمت‌ مسکن به کمترین سطح خود در یک سال اخیر برسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسام عقبایی با بیان این‌که بازار مسکن هم‌اکنون پایدار است، محتمل‌ترین سناریو برای فصل سرد را کاهش 10درصدی قیمت مسکن به‌عنوان سومین موج کاهشی در طول سال جاری اعلام کرد و افزود: تجربه جهش قیمت مسکن در زمستان سال گذشته به‌همراه ذهنیتی که اغلب متعاملین و همچنین فعالان بازار مسکن در مورد افزایش قیمت‌ها در ماه‌های منتهی به پایان سال یا به‌اصطلاح عامیانه شب عید دارند، برای زمستان امسال در بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بازار مسکن امسال تا پایان سال بازاری آرام برای خریداران است، گفت: افرادی که با هدف تبدیل به احسن کردن واحد مسکونی فعلی خود قصد خرید دارند در این فصل می‌توانند بدون دغدغه و در شرایطی که قیمت‌ها تا پایان سال تغییر محسوسی نخواهد داشت، از بازار مسکن خرید کنند.
حسام عقبایی ادامه داد: هرچند احتمال می‌رود بازار مسکن در یک مرحله دیگر تا پایان سال با کاهش حداکثر 10 درصدی مواجه شود اما متقاضیان خرید در این بازار آرام اطمینان داشته باشند که این تغییرات تا پایان سال در حدی نخواهد بود که کسی از انجام معامله ضرر کند یا از سود محسوسی برخوردار شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به وقفه چند هفته‌ای ایجاد شده در بازار معاملات مسکن به‌رغم کاهش قیمت‌ها، گفت: برخی رویکردها و رویدادهای اقتصادی در فضای داخلی کشور ناشی از مذاکرات سیاست خارجی و همچنین کاهش قیمت طلا و ارز، باعث شد رونق معاملات مسکن چند هفته‌ای با وقفه مواجه شود، چرا که مردم منتظر ارزانی بیشتر هستند.

عقبایی با تأکید بر ضرورت خروج اقتصاد کشور از حالت تورمی به‌منظور بهبود شرایط قیمت‌ها، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بهترین زمان برای خرید یا تبدیل به احسن کردن واحدهای مسکونی محسوب می‌شود؛ چرا که در حال حاضر بازار مسکن از رکود تورمی خارج شده و به قیمت واقعی نزدیک شده است.

تسنیم، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن تا پایان بهار 93، گفت: انتظار می‌رود حجم معاملات خرید و فروش مسکن از نیمه دی ماه تا پایان بهمن 92 به‌میزان قابل توجهی افزایش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین