کد خبر: ۲۲۵۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
وزیر خارجه لبنان:

ایران رسما خواستار مشارکت در تحقیقات از ماجد الماجد شده است

« عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان امروز ( پنجشنبه) اعلام کرد که ایران به طور رسمی خواستار مشارکت در تحقیقات جاری از «ماجد الماجد» سرکرده سعودی گروه تروریستی گردان های « عبدالله عزام» در بلاد شام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، «غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در گفت وگوی تلفنی با شبکه خبری «المنار»، گفت:از لبنان بطور رسمی خواسته ایم که ایران درتحقیقات ازاین عنصر تروریست مشارکت داشته باشد. 

گروهک تکفیری تروریستی عبدالله عزام تحت فرماندهی این تروریست سعودی انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته در مقابل سفارت ایران در بیروت را که به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان و زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد، برعهده گرفته و بطور رسمی مسئولیت آن را پذیرفته است.

نیروهای ارتش لبنان موفق شده اند این تروریست سعودی و عضو خطرناک گروه القاعده را بازداشت کنند و دستگاه های امنیتی لبنانی سرگرم تحقیقات از او هستند.

وزیر خارجه لبنان با تاکید به اینکه پرونده الماجد به کشورهای مختلفی از جمله ایران و سوریه هم مربوط می شود، خاطرنشان کرد که تسلیم او به دیگران به توافق های بین دو کشور بستگی دارد و اگر این توافق ها وجود نداشته باشد باید در باره تسلیم او تصمیم گرفته شود.

عدنان منصور با اشاره به جنایات تروریستی این تروریست سعودی علیه ملت و حاکمیت لبنان ، تاکید کرد که حق لبنانی ها است که از او تحقیق و در باره اش حکم صادر کنند و همچنین حق دارند که او را به کشوری دیگر تسلیم نکنند و خود او را مجازات کنند.

« علی عواض عسیری» سفیر عربستان سعودی در بیروت گفته است که « ماجد الماجد» سرکرده گروه تروریستی حمله کننده به سفارت ایران در لبنان در چنگ نیروهای ارتش این کشور است و مقامات لبنانی بازداشت او را به ریاض اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه سفارت عربستان در بیروت پیوسته وضعیت ماجد الماجد را از مقامات لبنانی پیگیری می کند ، می افزاید: ریاض خواستار استرداد این تبعه سعودی است.



** راه خشکاندن تروریسم

به گزارش ایرنا ، عدنان منصور به گسترش دامنه جنایات تروریستی در سراسر جهان و حمایت های تسلیحاتی ، مالی از گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت که برای خشکاندن ریشه های تروریسم و متوقف کردن جنایات تروریستی باید ابتدا ریشه های کمک به این گروه ها را خشکاند.

منابع رسانه ای و سیاسی لبنانی خاطرنشان کرده اند که گروه های تکفیری تروریستی وابسته به القاعده از جمله دولت اسلامی در بلاد شام و عراق( داعش)، جبهه النصره ، جبهه الاسلامیه و گردان های « عبدالله عزام» در بلاد شام ، تحت حمایت مالی ، تسلیحاتی و اطلاعاتی دستگاه امنیتی عربستان بویژه « بندربن سلطان » قرار دارند و ماموریت جدید آنها انفجار اوضاع امنیتی لبنان همزمان با طرح دیگر عربستان برای فروپاشی سیاسی در لبنان است.

منابع مطلع گفته اند این تروریست سعودی که اخیرا برای بیعت با «ابو محمد الجولانی» سرکرده گروهک تروریستی تکفیری جبهه النصره به سوریه رفته در اردوگاه عین الحلوه نزدیک شهر صیدا در جنوب لبنان مخفی بوده است.

وزیر خارجه لبنان خاطرنشان کرد : سیاست خویشتنداری لبنان شعار خوبی است که بر عدم دخالت در امور سوریه حکم می کند اما با گذشت ایام این سیاست ساقط شده است زیرا روابط لبنان و سوریه به توافق های بین دو کشور و همکاری های اقتصادی و اجتماعی مرتبط است.



** اجلاس ‍‍ژنو 2 در موعد مقرر برگزار نمی شود

وی با تاکید بر اینکه راه حل بحران سوریه نظامی نیست، توسل به راهکارهای سیاسی و گفت و گو در اجلاس ژ‍نو 2 برای پایان دادن به بحران سوریه برمبنای راهکارهای سیاسی را ضروری خواند.

عدنان منصور تصریح کرد: هیچ کشوری حق ندارد در مسیر حل سیاسی بحران سوریه مانع ایجاد کند و برای شرکت کنندگان در اجلاس ژنو 2 شرط بگذرد.

‍وی که قبلا گفته بود اجلاس ‍ژنو 2 در 22 ماه کنونی میلادی برگزار می شود، گفت که این اجلاس 

در موعد مقرر برگزار نخواهد شد زیرا مخالفان نظام سوریه یکپارجه نیستند و دولت هایی خواستار مشارکت کشورهای دیگر مثل ایران نیستند و این روند به حل مسائل کمکی نمی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین