کد خبر: ۲۲۶۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

واردات سه میلیون دوز واکسن فلج اطفال به کشور

۲۰۰۰ نفر در برف و کولاک روزگذشته شیراز نجات پیدا کردند/ با تلاش امدادگران محور مرو دشت - شیراز گشوده شد/ در مذاکراتی با معاونت وزارت بهداشت خواستار این شدیم که تعداد زیادی از درمانگاه‌ها و پلی کلنیک‌های جمعیت هلال احمر در تعامل و هماهنگی کامل با وزارت بهداشت به مراکز درمانی ارتقا یابد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمعیت هلال احمر از واردات سه میلیون دوز واکسن فلج اطفال به کشور در ۶ الی ۷ ژانویه خبر داد.

 "محمد فرهادی" در مراسم تودیع معارفه روسای سازمان امداد و نجات و رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت و و موسسه آموزشی هلال احمر که امروز صبح (سه شنبه) برگزار شد، بااعلام شکل‌گیری ستاد تحول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: مقرر شده است ظرف مدت ۶ ماه تحقیقات لازم برای تحول در سازمان امداد و نجات تبیین و پس از آن ساختار مناسب اتخاذ شود.

فرهادی بر اهمیت نوسازی ناوگان حلال احمر تاکید کرد و افزود: این موضوع در ستاد تحول هلال احمر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر همچنین در مورد سرانجام ورود واکسن فلج اطفال به کشور گفت: وزارت بهداشت در مرحله اول از جمعیت هلال احمر خواست که نسبت به ورود سه میلیون دوز واکسن اقدام کند که با توجه به تعطیلات ژانویه مقرر شد که ۶ الی ۷ ژانویه از شرکت مورد نظر نسبت به تحویل این واکسن‌ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم از سوی جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت برای ورود سایر واکسن‌ها نیز انجام شده است.

فرهادی به درمانگاه‌ها و پلی کلینک‌ها ی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: در مذاکراتی با معاونت وزارت بهداشت خواستار این شدیم که تعداد زیادی از درمانگاه‌ها و پلی کلنیک‌های جمعیت هلال احمر در تعامل و هماهنگی کامل با وزارت بهداشت به مراکز درمانی ارتقا یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به سفر اخیرش به کشور عراق گفت: این سفر به دعوت رئیس جمعیت هلال احمر عراق انجام شد و در این دیدار تفاهم نامه‌های خوبی میان دو جمعیت اتخاذ شد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر عراق خواستار آموزش امدادگرانشان در موسسه آموزش عالی بودند که قرار شدند هماهنگی لازم در این زمینه اتخاذ شود.

فرهادی در مورد آخرین وضعیت ساخت بیمارستان در نجف و کربلا تصریح کرد: ‌ در صورت تامین اعتبار این مهم نیز به زودی تحقق پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر دربخش دیگری از سخنانش به ورود پهبادهای امداد و نجات اشاره کرد و افزود: این پهباد‌ها به صورت آزمایشی در اختیار سازمان امداد و نجات قرار گرفته است و در صورت موفقیت تعداد زیادی خریداری می‌شود تا در اختیار امدادگران قرار بگیرد.

فرهادی همچنین با اشاره برف و کولاک شدید شب گذشته در شیراز گفت: عصر روز گذشته در اثر این برف و کولاک شدید محورهای منتهی به شیراز مسدود شد که با تلاش امدادگران محور مرو دشت - شیراز گشوده شد.

به گزارش ایلنا؛ رئیس سازمان جمعیت هلال احمر همچنین از نجات ۲۰۰۰ نفر در برف و کولاک خبر داد و گفت: با کمک امدادگران ۵ بیمار قلبی که در اثر گرفتار شدن در برف بیماریشان تشدید شده بود درسلامت کامل به بیمارستان منتقل شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین