کد خبر: ۲۲۶۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸

تعامل قوای مجریه و مقننه، لازمه اقتدار ملی و بین‌المللی

مجلس شورای اسلامی همواره از افتخارات تاریخ 35 ساله انقلاب اسلامی ایران و مورد احترام همگان بوده است. اهمیت بالای این قوه، نه فقط در حوزه قانونگذاری، بلکه در تعاملات گسترده با دیگر قوا، بویژه دولت تعریف می شود و از همین رهگذر است که هرگاه مجلس و دولت (در کنار قوه قضائیه) حداکثر تفاهم و تعامل را در چارچوب های قانونی باهم داشته‌اند شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش ایران اسلامی بوده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب – سرویس سیاسی: این در حالی است که در شرایط کنونی که کشور در حال گذر از شرایط سخت تحریم و نیز در تلاش برای تثبیت جایگاه واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی است، نیاز به چنین تعامل دوسویه ای بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

البته با مرور عملکرد مجلس شورای اسلامی در چند ماه اول فعالیت دولت یازدهم، قبل از هر چیز دیگری تعداد سووالات متعدد نمایندگان محترم مجلس از وزرای کابینه به چشم می خورد که هر چند در نگاه اول جزو اختیارات مسلم نمایندگان به حساب می آید اما با توجه به مدت زمان اندک روی کار آمدن دولت و نیز شرایط خاص کنونی کشور، کمی سختگیرانه به نظر می رسد.

از طرف دیگر با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که در حل مشکلات کشور باید نگاه اصلی مسوولان به داشته های داخل نظام و اتحاد و همبستگی باشد، انتظار می رود تا نمایندگان مجلس در کنار اهتمام به نظارت دقیق و قانونی بر عملکرد دولت، تا حد امکان از اعمال فشار بر دولت تازه کار و البته موفق یازدهم بپرهیزد.

طرح سووالات فراوان و حتی ارائه 3 کارت زرد به وزرای دولت، آن هم در شرایطی که بسیاری از موارد پیش آمده را با تبادل آرا و نظرات طرفین می شد برطرف نمود، چندان دلسوزانه به نظر نمی‌رسد. بدیهی است که قدرت چانه‌زنی و اقتدار دولت در عرصه های بین المللی بویژه با اتکا به نرمش قهرمانانه، در صورت آرامش خاطر و عدم رویارویی با فشارهای داخلی میسر خواهد بود.  

حال که بار دیگر شاهد جهش ایران اسلامی در حوزه دیپلماسی، اقتصاد ... در عرصه بین المللی هستیم امید داریم با همگرایی و تعامل روزافزون قوای سه گانه و تمامی نهادهای تصمیم گیر کشور، توسعه و اقتدار فزاینده ایران اسلامی را به نظاره بنشینیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین