کد خبر: ۲۲۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱

همه خوشحال و هیجان‌زده ... واکنش‌ نامزدهای اسکار چه بود؟

شنیدن خبر نامزدی جایزه اسکار، حتی برای چهره‌هایی چون «مریل استریپ» و «اسکورسیزی» که از کسب جوایز سینمایی اشباع شده‌اند، بسیار هیجان‌آمیز است و بخش‌های مختلف صنعت سینما را به واکنش وامی‌دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، بازیگران، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و فیلمنامه‌نویسان هالیوود روز گذشته (26 دی) پس از اطلاع از نامزدی جوایز اسکار 2014 واکنش‌های متفاوتی به این اتفاق داشتند.

«دیوید اوراسل» / کارگردان: اوراسل که در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌ اصلی نامزد اسکار شده، در این‌باره گفت: این کار باید انجام می‌شد. فیلم‌ها وقتی ساخته می‌شوند که باید بشوند. می‌خواستم «کتابچه بارقه امید» را قبل از «مبارز» بسازم، اما نتوانستم و انگیزه‌ کافی برای این کار را نداشتم. ما از سوی این نیروی عظیم و مهم به سمت ساختن «اخاذی آمریکایی» هدایت شدیم. من عاشق نوشتن هستم و همیشه در حال نوشتنم، چون این واقعیت من است. وقتی درون یک داستان زندگی می‌کنم، از همیشه خوشبخت‌تر هستم. دوست داشتم ببینم «امی آدامز» چگونه یک کاراکتر خلق می‌کند، چون هیچ‌وقت شاهد چنین جریانی نبودم. در مورد کریستین بیل،‌ بردلی کوپر، جنیفر لاورنس و جرمی رنر هم همین‌طور است. هریک از آن‌ها باید لحظه‌ خود را خلق کنند و به آن نزدیک شوند. ما هم وارد این داستان شدیم و از کنار هم بودن خوشحال بودیم. این اتفاق خیلی برای بازیگران هیجان‌انگیز بود و من از این بابت احساس رضایت می‌کنم.

«چارلز روون» و «ریچارد ساکل» / تهیه‌کننده: «افتخار بزرگی است که در میان فیلم‌های فوق‌العاده امسال قرار گرفتیم و همکارانمان ما را تحسین می‌کنند. ما نمی‌توانیم به اندازه کافی از آکادمی تشکر کنیم. افراد با استعداد بسیاری هم پشت و هم جلوی دوربین برای تولید این فیلم از عشق خود مایه گذاشتند و ما بسیار سپاسگزاریم که دستاورد آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

«امی آدامز» / نقش اصلی زن: «خیلی مفتخرم که در کنار چنین هنرمندان الهام‌بخشی نامزد شده‌ام. به تمام دست‌اندرکاران دو فیلم‌ «حقه‌بازی آمریکایی» و «او» که افتخار بازی در آن‌ها نصیبم شد، تبریک می‌گویم.

استیو مک‌کوئین / کارگردان: این سینماگر سیاه‌پوست که در بخش بهترین کارگردان نامزد شده، در واکنش به برگزیده شدن خود گفت: من فوق‌العاده برای تمام بازیگران و دست‌اندرکاران و در واقع خانواده «12 سال بردگی» خوشحالم. این حرکتی شگفت‌انگیز بود و نامزدی در 9 بخش آکادمی اسکار گواهی‌ برای کار دشواری بود که همگی انجامش دادیم. از این بابت واقعا سپاسگزارم.

جان ریدلی / فیلمنامه‌نویس: «حس خاصی دارم، اما واقعا واکنش مردم به داستان و زندگی «سلیمان نورتوپ» را ستایش می‌کنم. من برای تمام عوامل سازنده این فیلم که یاد سلیمان را روی پرده سینما گرامی داشتند، خوشحالم. امسال سال فوق‌العاده‌ای برای سینما بوده و در مقابل افرادی که «12 سال بردگی» را در میان نامزدهای بهترین فیلم قرارداده‌اند، بیش از آنچه تصور کنید احساس تواضع می‌کنم.

چیوتل اجیوفور / نقش اصلی مرد: «هیچ‌یک از ما در هیچ لحظه‌ای از فیلمبرداری این اثر در گرمای سوزان نیواورلن پیش‌بینی نمی‌کردیم که این فیلم قرار است تا کجا ما را با خود همسفر کند. مک‌کوئین یک خانواده را برای روایت داستان یک انسان خلق کرد و من بسیار خوشحالم که بسیاری از اعضای این جمع امروز مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. من به خاطر چنین افتخار بزرگی صمیمانه از آکادمی اسکار تشکر می‌کنم و همین‌طور از «سلیمان نورتوپ» برای به اشتراک گذاشتن داستان و کتاب نفس‌گیرش سپاسگزارم.»

آلفونسو کوارون/ کارگردان و تهیه‌کننده: «به خاطر چنین تجلیل باورنکردنی از آکادمی متشکرم. این نامزدی‌ها فقط به یک بخش مربوط نمی‌شوند، بلکه تلاش جمعی صدها هنرمند متعهد را ارج می‌نهند که یک رویا را به واقعیت پیوند داده‌اند. به نمایندگی از تمام افراد پروژه «جاذبه» سپاس عمیق خود را به صنعت سینما، نمایشگران و مردمی که با عشق این فیلم را در آغوش کشیدند، تقدیم می‌کنم. تشکری ویژه دارم از دوستان و همکارانم در کمپانی «برادران وارنر» که به مدت چهار سال در این سفر همراهی‌مان کردند. نامزد شدن «سندی» واقعا تکانم داد. او قلب تپنده فیلم ما بود که در نقش خود غرق می‌شد و من از او به خاطر وقار، اعتماد و فداکاری‌اش در مسیر یافتن حقیقت شخصیت فیلم سپاسگزارم.

دیوید هیمن/ تهیه‌کننده: وقتی قرار است با «آلفونسو کوارون» کار کنی، بخشی از پروژه‌ای خارق‌العاده خواهی بود. او برای چیزی غیر از این برنامه‌ریزی نمی‌کند. کار کردن با او برایم یک افتخار است.

ساندرا بولاک / نقش اصلی زن: بازی در «جاذبه» فرصتی خلاقانه بود که ممکن است تنها یک‌بار در زندگی رخ دهد و من از این بابت در پوست خود نمی‌گنجم. تجربه زندگی که در این سفر کسب کردم، چیزی است که تا پایان عمر بابتش سپاسگزار خواهم بود. متشکرم، متشکرم، متشکرم از آکادمی اسکار که ما را در میان نامزدهایی قرار داد که با آثارشان ما را شگفت‌زده کردند.

امانوئل اوبزکی / فیلمبردار: وقتی بیش از چهار سال پیش این پروژه را شروع کردم، فکر نمی‌کردم چه چالش‌هایی انتظارم را می‌کشد، در مواجهه با هر مسأله‌ای شانس همکاری و اعتماد به آلفونسو را در کنارم داشتم و گروهی فوق‌العاده از جمله «ساندرا بولاک» همراهی‌ام می‌کردند. می‌خواهم از همه آن‌ها و آکادمی برای توجهشان تشکر کنم.

نیل کوربولد / جلوه‌های ویژه: امسال رقابت سختی را پیش رو داریم. اما من همچنان دعا می‌کنم. «جاذبه» یکی از اتفاق‌هایی است که در زندگی یک نفر تنها یک‌بار اتفاق می‌افتد و من خیلی خوشحالم که بخشی از این پروژه هستم.

ماتئو مک کونای / نقش اصلی مرد: من به خاطر نامزد شدنم بسیار سپاسگزارم و به آن افتخار می‌کنم. عاشق کار کردن در صنعتی هستم که دست‌اندرکارانش هر روز الهام‌بخش من هستند و به اجازه می‌دهند داستان‌هایی را روایت کنم که ترجمان انسانیت هستند و مردم را تکان می‌دهند. من این حس را با تمام سازندگان، بازیگران و عوامل «باشگاه خریداران دالاس» که می‌جنگند و با عزت زندگی می‌کنند، شریک هستم. سپاسگزارم.

جارد لتو / نقش مکمل مرد: این نامزدی باورنکردنی واقعا مرا تکان داد. هرگز در زندگی‌ام فکر نمی‌کردم فرصت نگارش چنین کلماتی را داشته باشم. امروز شما نه تنها مرا، بلکه تمام مبتلایان به ایدز در سراسر جهان و آن‌ها که در اثر این بیماری درگذشته‌اند را مفتخر کردید. از این که آن‌ها و مبارزه‌شان را از طریق «باشگاه خریداران دالاس» تجلیل کردید، متشکرم. این فیلم داستانی شگفت‌آور است که توسط گروهی از فیلم‌سازان پرشور و متعهد روایت شد، گروهی که قصد داشتند اثری خاص خلق کنند و نوری را به داستانی مهم و بی‌همتا بتابانند.

گابریله تانا / تهیه‌کننده: از آکادمی بسیار متشکرم. نمی‌توانم بگویم بابت نامزد شدنم چقدر خوشحال و مفتخرم. خیلی خوش‌شانس بودم که افتخار همکاری با این گروه مستعد را پیدا کردم. خیلی به این فیلم افتخار می‌کنم. داستانی که «فیلومنا» روایت می‌کند واقعا فوق‌العاده است. «فیلومنا» واقعی امروز با من است و می‌دانم که این اتفاق برای او هم یک دنیا می‌ارزد.

جودی دنچ /نقش اصلی زن: این دوست‌داشتنی‌ترین خبر ممکن است. برای همه عوامل خوشحالم و برای این که بخشی از این تجربه فوق‌العاده بودم، احساس غرور می‌کنم.

مارتین اسکورسیزی / کارگردان: کسب این نامزدی از سوی آکادمی افتخار بزرگی است. گروه بزرگی در «گرگ وال‌استریت» مرا همراهی کردند و همه ما در کنار هم قرار گرفتیم تا انرژی خاصی را که این فیلم نیاز داشت، بوجود آوریم. بدون وجود آن‌ها هرگز نمی‌توانستم این کار را انجام دهم و این نامزدی را تقدیر از همه اعضای گروه و دستاورد جمعی‌شان می‌دانم. بسیار خرسندم از این که این فیلم با تمام دشواری‌هایی که افراد مستعد در ساختش متحمل شدند، مورد توجه آکادمی قرار گرفت.

لئوناردو دی‌کاپریو / نقش اصلی مرد: عمیقا از کسب این افتخار هیجان زده‌ام و خیلی خوشحالم که حس امروز را با تمام عوامل فیلم تقسیم می‌کنم. «گرگ وال‌استریت» برایم پروژه‌ای پر از عشق و شور بود. این نقش برایم یکی از چالش‌برانگیزترین و باارزش‌ترین تجربیات دوران فعالیتم بود. به تمام دوستان نامزد شده‌ام تبریک می‌گویم و از آکادمی برای این تجلیل فوق‌العاده سپاسگزارم.

ترنس وینتر /فیلمنامه اقتباسی: باوجود شغلی که دارم، پیدا کردن واژه‌هایی به منظور ابراز خرسندی‌ام از کسب این افتخار برایم سخت است. در آغاز مارتین اسکورسیزی دلیل من برای نویسنده شدن بود. این که اسم من در فهرست عوامل فیلم او بیاید، بیش از آن چیزی است که همیشه آرزویش را داشتم. به همین میزان هم برای لئو، جونا و تمام دست‌اندرکاران پروژه خوشحالم.

مریل استریپ / نقش اصلی زن: برای فیلم‌مان که جولیا رابرتز و من به خاطر بازی در آن نامزد شده‌ایم، خیلی خوشحالم. ما هر دو به این فیلم می‌بالیم. چنین افتخاری از سوی آکادمی، که نسبت به آن بسیار سپاسگزارم، به جذب مخاطبان سراسر کشور به این فیلم کمک می‌کند و این اتفاق خوشایند است.

جولیا رابرتز / نقش مکمل زن: مسلما این اتفاقی است که ممکن است یک‌بار در زندگی هرکس روی می‌دهد و این تقدیر به طور حتم، یک امتیاز مثبت و دلپذیر است. ساده بگویم، بیش از این نمی‌توانستم اینقدر هیجان‌زده شوم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین