کد خبر: ۲۲۷۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

کشته شدن مقام صندوق بین‌المللی پول در افغانستان در حمله انتحاری کابل

حمله انتحاری شب گذشته کابل در منطقه «وزیراکبرخان»، 21 قربانی برجای گذاشت که در بین این افراد رئیس صندوق جهانی پول در افغانستان و 3 نفر از کارمندان سازمان ملل نیز دیده می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس، 3 عامل انتحاری شب گذشته به رستوران لبنانی یورش بردند که بر اثر آن 21 نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

«ظاهر ظاهر»، فرمانده پلیس کابل در گفت‌وگو با «طلوع نیوز» با تأیید این خبر، گفت: ابتدا یک عامل انتحاری جلیقه انتحاری خود را در برابر در ورودی، این رستوران منفجر کرد و سپس 2 نفر دیگر از آنان وارد رستوران شدند که در مواجه با پلیس از پای در آمدند.

فرمانده پلیس کابل تعداد تلفات این حمله را 21 نفر ذکر کرد که در بین آنان 13 تبعه خارجی نیز دیده می‌شود، بر اساس گزارش‎های منتشر شده توسط «بی بی سی» و دیگر رسانه‎های خارجی، «بادل عبدالله» رئیس و نماینده صندوق بین‌المللی پول در افغانستان و صاحب رستوران نیز در بین کشته شدگان هستند.

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی مرگ 3 کارمند این سازمان و کشته شدن رئیس صندوق بین‌المللی پول را تأیید کرده است.

بان کی مون حملات هدفمند علیه غیرنظامیان را نقض آشکار قوانین حقوق بشری خواند و این حمله را هولناک توصیف کرده و آن را به شدت محکوم کرد.

این رستوران‌ لبنانی که در آن تدابیر شدید امنیتی اتخاذ می‌شود، محل رفت و آمد شهروندان خارجی و مقامات بلند پایه دولتی افغانستان است.

در نزدیکی محل انفجار و حمله انتحاری روز گذشته در کابل نمایندگی‌های دیپلماتیک و سفارت‌خانه‌های نروژ، کانادا و تاجیکستان حضور دارند.

5 روز پیش نیز به دنبال حمله انتحاری در خودرو حامل کارمندان مرکز آموزشی پلیس ملی در شرق کابل، دست کم 2 نفر کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در تماس با رسانه‎ها، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و گفت: هدف این حمله شهروندان خارجی حاضر در رستوران بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین