آفتابنیوز : عراقينيا با اشاره به تعريف مجدد تمامي فرايندهاي كنوني آموزش و پرورش تصريح كرد: متاسفانه در آموزش كنوني، دانشآموزان به خاطر نمره، تهديد ميشوند كه درس بخوانند؛ لذا اين روش هم اكنون تعريف مجدد شده و معلمان بجاي انتقال تک روشي آموزش در گروه تدريس كرده و بجاي انتقال مطالب معلم، اكتشاف دانشآموزي صورت ميگيرد.
وي با تاكيد بر دانشآموزمحوري و فعاليت محوري در آموزشهاي كنوني و تبديل نقش معلم به راهنما، مشاور و تسهيلگر گفت: بعلاوه در يادگيري تلاشمدار، دانشآموز به ياد گيرنده ، تبديل و خطاهاي وي پذيرفته شده و از آنها استدلال خواسته ميشود.
به گفته عراقينيا از آن جا كه رونويسي دروس، سبب رنج و زحمت دانشآموزان ميشود، لذا در طرح كيفيت بخشي از اين پس معلمان بجاي ارائه تكليف، دانشآموزان را وادار به تمرين و پويايي در دروس ميكنند.