کد خبر: ۲۲۸۶۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
محسن رفیق‌دوست در بیان خاطراتی در رابطه با لانه جاسوسی؛

امام‌خمینی (ره)درپاسخ به من فرمودندکه مگر قراراست ماهزارسال با آمریکا ارتباط نداشته باشیم؟

محسن‌رفیق دوست در بیان خاطره‌ای درباره مذاکرات ایران و آمریکا اظهار کرد: زمانی که من به سمت وزارت رسیدم، لانه جاسوسی در اختیار سپاه بود. من نزد امام خمینی (ره) رفتم و از ایشان اجازه خواستم که وزارتخانه را در محل سفارت سابق آمریکا تشکیل دهم که امام خمینی (ره) در پاسخ به من گفتند؛ «آنجا مال آمریکاست، مگر قرار است ما هزار سال با آمریکا ارتباط نداشته باشیم؟»
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رفیق‌دوست در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که شامگاه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: اکنون باید دقت کنیم که کلاهی که هشت سال گذشته بر سر ما گذاشتند، امروز بر سر ما نگذارند، چراکه دیگر امروز فرصت قمار و آزمون و خطا نداریم.

وی در ادامه با اشاره به تحلیل هاشمی رفسنجانی در مورد جامعه ایران خاطرنشان کرد: آقای هاشمی معتقدند که جامعه ایران از سه بخش تشکیل می‌شود. 20 درصد طرفدار اصلاح‌طلبان، 20 درصد طرفدار اصولگرایان و 60 درصد مابقی نیز مردمی هستند که در انقلابند ولی جزو این دو دسته نیستند.

رفیق‌دوست ادامه داد: آقای هاشمی بر این باورند که روسای جمهور، نمایندگان مجلس و سایر مسوولان را این بخش عظیم انتخاب می‌کنند و دو دسته اصولگرا و اصلاح‌طلب هرکدام که بتوانند رای این 60 درصد را جلب کنند، به پیروزی دست پیدا می‌کنند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه جای اعتدال در کشور ما خالی است، اظهار کرد: ما باید اعتدال را در کشور خود به وجود بیاوریم. من اعتقاد ندارم که دولت یازدهم، دولتی معتدل است، چراکه اندک اندک این دولت در حال تمایل یافتن به چپ است ولی امیدوار هستم که بتواند اعتدال را رعایت کند.

وی با اشاره به دستور رییس جمهور به معاون اول خود در مورد برخورد با ویژه‌خواری در کشور، گفت: من در مصاحبه‌هایی که در این باره با رسانه‌های مختلف داشتم مطرح کردم که دستور رییس جمهور درباره مبارزه با رانت‌خواری برخورد با معلول است نه برخورد با علت. من معتقدم تا زمانی که اقتصاد دولتی باشد پیدا شدن بابک زنجانی‌ها اتفاقی طبیعی است.

رفیق‌دوست با اشاره به تحقق حماسه سیاسی موردنظر رهبری در سال 92 ادامه داد: برای اینکه تا پایان سال حماسه اقتصادی مورد نظر رهبری تحقق یابد، همگان باید به دولت فشار وارد کنیم و اقتصاد را از دست دولت بگیریم و به دست مردم بسپاریم. چراکه تا هنگامی که اقتصاد در دست دولت باشد، رانت‌خواری، ویژه‌خواری، گرانی و دزدی وجود دارد. ما باید همگان همت نیم تا این مساله را برطرف کنیم.

این فعال سیاسی در ادامه صحبت‌های خود به بیان خاطره‌ای از مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: روزی آقای هاشمی من را فراخواندند و «به من گفتند که نزد مقام معظم رهبری بروم و به ایشان بگویم که با احمدآقا (خمینی) اینقدر بد رفتار نکنند».

وی افزود: من نیز نزد مقام معظم رهبری رفتم و به ایشان گفتم که داش اکبر می‌گویند که با احمد آقا بهتر باشید. ایشان نیز به من گفتند که «من با احمدآقا خوب هستم. اگر درخواست ایشان گذشته از اصول است، من نیستم، چراکه من در اصول با هیچ‌کسی شوخی ندارم».

رفیق‌دوست افزود: در آن زمان ما هر ماه جلسات مشترکی با احمدآقا داشتیم که در یکی از این جلسات من اتفاقاتی را که افتاد را به احمدآقا منتقل کردم که ایشان در پاسخ به من گفتند یکی از دلایلی که امام خمینی(ره) به مقام معظم رهبری علاقه پیدا کرد، همین صلابت و استقلال رای ایشان بود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه من از معدود کسانی هستم که مقام معظم رهبری را به خوبی می‌شناسم افزود: اگر امروز ما در کشور خوب رهبری با این صلابت داریم باید قدرش را بدانیم و بدانیم که سعادت تنها از آن ایشان است.

وی در ادامه به توافق صورت گرفته بین ایران و 1+5 اشاره و تصریح کرد: من هیچ‌گاه با عدم مذاکره با هیچ‌کسی مخالف نیستم، چراکه معتقدم نمی‌توان با دنیا قهر کرد.

رفیق‌دوست در ادامه به بیانه‌ای از خاطره با امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: زمانی که من به سمت وزارت رسیدم، ساختمان لانه جاسوسی در اختیار سپاه بود. من در این زمان نزد امام خمینی (ره) رفتم و از ایشان اجازه خواستم که وزارتخانه را در محل سفارت سابق آمریکا تشکیل بدهم که ایشان در پاسخ به من گفت «آنجا مال آمریکاست، مگر قرار است ما هزار سال با آمریکا ارتباط نداشته باشیم؟»

به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه هرچقدر در مذاکرات پیش برویم، به نفع ما است، گفت: نتیجه مذاکرات هرچه بشود حتی چنانچه تحریم‌ها نیز کاهش پیدا نکند، به نفع ما است و ما باید مذاکرات را ادامه بدهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین