کد خبر: ۲۲۸۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

زمان واریزقسط اول دارایی‌های بلوکه‌شده

قائم مقام بانک مرکزی با بیان این‌که در پی وایرز دارایی‌های بلوکه‌شده ایران گشایش‌های خوبی صورت می‌گیرد و محدودیت در روابط بین بانک‌های داخلی و خارجی برطرف می‌شود، گفت: قسط اول، اول فوریه (12 بهمن) به حساب بانک مرکزی واریز می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام بانک مرکزی با بیان این‌که در پی وایرز دارایی‌های بلوکه‌شده ایران گشایش‌های خوبی صورت می‌گیرد و محدودیت در روابط بین بانک‌های داخلی و خارجی برطرف می‌شود، گفت: قسط اول، اول فوریه (12 بهمن) به حساب بانک مرکزی واریز می‌شود.

علی‌اکبر کمیجانی در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت در بخش خصوصی درباره‌ چگونگی ورود 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در پی توافقات ژنو اظهار کرد: مرحله‌ اول دارایی‌های ایران که معادل 550 میلیون دلار است اول فوریه به حساب بانک مرکزی واریز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که روند و سازوکار پرداخت این مبلغ در حال مشخص شدن است، گفت: بانک‌های داخلی و خارجی که برای واریز این مبلغ همکاری می‌کنند، از سوی بخش ارزی بانک مرکزی مشخص شده‌اند.

** روان‌سازی در عملیات بانکی صورت می‌گیرد

وی در ادامه درباره‌ اثر ورود این دارایی‌ها به کشور تصریح کرد: هنوز در گام‌های آغازین این تحولات هستیم اما امیدواریم که گشایش‌های خوبی صورت بگیرد و محدودیت‌های موجود در روابط بین بانک‌های داخلی و خارجی تا حدودی برطرف شود.

به گزارش ایسنا، به گفته کمیجانی در پی این اقدام شاهد روان‌سازی در کل روابط بانکی خواهیم بود که باعث می‌شود روابط فعالان اقتصادی در داخل با بانک‌های تجاری تسهیل شود.

این خبر تکمیل می‌شود...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین