کد خبر: ۲۲۹۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷

آغاز مذاکره کشتیرانی‌ها برای فعالیت در بنادر ایران

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با لغو تحریم ها و مثبت شدن فضا، هم اکنون برخی از طرف های تجاری ما در اروپا و دیگر کشورهای جهان مذاکرات خود را برای شروع بکار مجدد در بنادر ایران آغاز کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدحسین داجمر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با وجودی که هنوز تردد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به سمت بنادر کشورهای اروپایی آغاز نشده اما برخی از شرکت های کشتیرانی در حال انجام مذاکره با شرکت های ایرانی برای همکاری هستند. وی با بیان اینکه توافق ژنو فضای زمینه گسترش فعالیت های کشتیرانی و بندری ایران را در بنادر کشورهای مختلف جهان فراهم کرده است، گفت: هم اکنون بسیاری از شرکت ها برای مراوده با ایران ابراز تمایل کرده و عموما این شرکت ها در تلاش هستند تا کار خود را بار دیگر در ایران آغاز کنند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرد: در صورتی که در آینده نزدیک مبادلات تجاری ایران با طرف های اروپایی از جمله خرید محصولات پتروشیمی و خودرو با کشورهای اروپایی آغاز شود، تردد کشتی های ایرانی به طرف اروپا تسهیل شود. وی افزود: در حال حاضر بستر مناسب برای افزایش مبادلات تجاری ایران با کشورهای اروپایی آغاز شده به طوری که به تدریج شاهد تردد کشتی های ایرانی به اروپا خواهیم بود. معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در همین ارتباط از اعلام آمادگی پنج خط کشتیرانی خارجی برای بازگشت به بنادر ایران خبر داده بود.

سیدعلی استیری افزود: با مثبت شدن فضای بین المللی که در پی توافق ژنو حاصل شد و همچنین فعال سازی اپراتور دوم بندر شهید رجایی، تعدادی از خطوط کشتیرانی خارجی علاقمندی خود را برای از سرگیری تردد به این بندر اعلام کرده اند. وی با بیان اینکه مذاکراتی با این پنج خط خارجی انجام شده، تصریح کرد: این پنج خط کانتینری در گذشته و قبل از تحریم ها به بندر شهید رجایی تردد داشتند که هم اکنون در حال برنامه ریزی و مطالعه برای ازسرگیری سفرهای خود به این بندر هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین