کد خبر: ۲۲۹۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

فروش 230 میلیون دلاری «گرگ وال‌استریت» در گیشه جهانی

«گرگ وال‌استریت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و بازی لئوناردو دی کاپریو با فروش بیش از 230 میلیون دلاری، گیشه جهانی را فتح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اکران «گرگ وال‌استریت» که محصول کمپانی پارامونت بوده و از آن به عنوان یک کمدی سیاه نامبرده می‌شود از روز کریسمس (4 دی) آغاز شده و تا کنون در آمریکا و کانادا پیش از صد میلیون دلار فروخته است.

به گزارش اسکرین، گرگ وال‌استریت همچنین دیگر کشورهای جهان حدود 132 میلیون فروخته است که یک رکورد قابل توجه برای فیلمی به شمار می‌رود که از در سه بخش اسکار امسال شامل بهترین کارگردانی برای مارتین اسکورسیزی، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای لئوناردو دی‌کاپریو و بهترین فیلمنامه اقتباسی برای ترنس وینتر کاندید کسب جایزه است.

گرگ وال‌استریت که پنجمین همکاری مشترک اسکورسیزی و دی کاپریو پس از ساخت چهار فیلم «دار و دسته نیویورکی ها»‌، «هوانورد»، «مرحوم» و «جزیره شاتر» محسوب می‌شود، روایتگر داستان فراز و نشیب زندگی «جوردن بلنورت» - یکی از واسطه‌های پیشین وال‌استریت - با بازی دی کاپریو است که از هزاران سرمایه‌گذار کلاهبرداری می‌کند و در نهایت توسط اف‌بی‌آی در دهه 1990 بازداشت شد.

نسخه اولیه فیلم اسکورسیزی که سی و چهارمین فیلم این کارگردان 71 ساله محسوب می‌شود، 180 دقیقه بود و به همین دلیل کمپانی پارامونت اکران این فیلم را از 15 نوامبر به تعویق انداخت تا اسکورسیزی زمان کافی برای کوتاه کردن فیلم داشته باشد و در نتیجه این فیلم با مدت زمان 165 دقیقه اکران شد.

البته گرگ وال‌استریت به سبب برخی دلایل از سوی گروه حمایت از حقوق حیوانات تحریم شده است. در این فیلم یک شامپانزه در نقش حیوان خانگی دی‌کاپریو ایفای نقش می‌کند که در اداره اسکیت‌سواری می‌کند، اما صاحبان اصلی این شامپانزه معتقدند که وی پس از این که مجبور به بازی مقابل دوربین شده از صدمه روانی غیرقابل بازگشتی رنج می‌برد.

به گزارش ایسنا، در گرگ وال‌استریت بازیگران دیگری چون «متئو مک‌کانوی»، «جوناهیل»، «ژان دوژاردین»، «راب رینر»، «کایل شندلر»، «جان برنتال»، «کریستین میلیوتی» و «اتان ساپل» نیز ایفای نقش می‌کنند. این فیلم تا کنون بهترین فروش در گیشه جهانی را از پس از آمریکا و کانادا در استرالیا، ایتالیا‌، فرانسه‌، انگلیس، آلمان و لهستان داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین