کد خبر: ۲۲۹۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
رییس کانون سراسری انبوه‌سازان استان تهران مطرح کرد

وام 35 میلیونی رونق ایجاد می‌کند نه تورم

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان استان تهران بر لزوم اعطای وام مسکن به سازندگان تاکید کرد و گفت: وام 35 میلیون تومانی خرید مسکن تاثیر چندانی در بازار ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش وام مسکن به 35 میلیون تومان و تاثیر آن بر بازار مسکن اظهار کرد: اگر تعداد این وام‌ها محدود نباشد می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار شهرهای کوچک‌تر بگذارد اما برای شهرهای بزرگ تاثیر چندانی ندارد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته وام 18 میلیون تومانی و پس از آن 20 میلیون تومانی برای خرید خانه در نظر گرفته شد که با ساخت‌وساز مسکن مهر همراه شد و این وام‌ها چندان در بازار تاثیر‌گذار نبودند.

به گفته‌ رهبر وام 35 میلیون تومانی مسکن به اندازه‌ای نیست که بازار مسکن را تکان دهد و موجب تورم بازار شود؛ شاید این وام‌ها بتواند بازار مسکن را از رکود خارج کند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: بهتر است وام مسکن به صورت وام ساخت به تولید‌کنندگان داده شود تا پیش از تقاضا و نیاز بازار تعداد واحد مسکونی افزایش یابد و عرضه با تقاضا همسو شود.

رهبر با بیان این‌که ممکن است وام مسکن بازار قیمتی را از رکود خارج کند، گفت: وام مسکن می‌تواند تولید‌کنندگان را به ساخت‌وساز تشویق کند و انگیزه‌ تولید را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: شاید وام خرید مسکن در کوتاه‌مدت موثر باشد اما وام ساخت می‌تواند در بلند‌مدت و در عرضه‌ مسکن تاثیر‌گذاری بیشتری داشته باشد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان استان تهران افزود: با توجه به متوسط قیمت هر متر آپارتمان در شهر تهران شاید مقدار وام‌های فعلی به 10 درصد هزینه کل یک آپارتمان برسد و این وام‌ها برای اطراف شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک‌تر تاثیر بیشتری دارند.

رهبر معتقد است: در صورت محدود نبودن تعداد وام 35 میلیون تومانی مسکن این وام‌ها بر بازار مسکن موثر است و رونق ایجاد می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین