کد خبر: ۲۳۰۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۷

مذاکرات ایـران و آژانس فـردا ادامه می‌یابـد

دومین دور از مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب «بیانیه مشترک» که از صبح روز شنبه در تهران آغاز شده است، فردا (یک‌شنبه) ادامه می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مذاکرات ایران و آژانس به سرپرستی رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس و ترو واریورانتا، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها صبح روز شنبه 19 بهمن در محل سازمان انرژی اتمی آغاز شده است.

این مذاکرات در ادامه مذاکراتی که میان دو طرف 20 آبان‌ماه برگزار شد، انجام می‌شود.

ایران و آژانس در دور اول مذاکرات‌شان در دولت یازدهم برسر یک بیانیه مشترک برای همکاری در راستای حل و فصل مسائل باقیمانده به توافق رسیدند.

براساس گام اول بیانیه مشترک ایران در 6 موضوع مورد نظر آژانس برای همکاری اعلام آمادگی کرد و طی سه ماه گذشته اجازه داد تا بازرسان فراتر از چارچوب پادمان جامع و تعهدات ایران از معدن گچین بندرعباس و تاسیسات تولیدات آب سنگین اراک بازدید کنند.

هم‌چنین ایران در 4 موضوع دیگر اطلاعات مورد نظر آژانس را ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، مذاکرات دور جدید میان دو طرف در حالی برگزار می‌شود که ایران و 1+5 نیز در چارچوب مذاکرات هسته‌ای توافق ژنو را مورد تفاهم قرار دادند و در همین راستا همکاری‌هایی را صورت دادند.

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در رابطه با مذاکرات ایران و آژانس با اشاره به این مطلب که چون همزمان دو مذاکره در سطح فنی و سیاسی در حال انجام است، از آژانس می‌خواهیم که در مذاکرات فنی در چارچوب بیانیه مشترک عجله نکنند، چراکه کارشناسان دو طرف در زمینه توافق ژنو نیز مشغول هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین