کد خبر: ۲۳۰۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹

معاونت برنامه ریزی رییس جمهوری مکلف به نظارت بر بودجه مناطق آزاد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری را مکلف کردند بر بودجه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نظارت کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان در نوبت صبح جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در ادامه رسیدگی به بخش های هزینه ای لایحه بودجه 1393 کل کشور، تبصره های الحاقی 24، 25 و 26 و پیشنهادهای الحاقی نمایندگان به این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

با تصویب مجلس، در تبصره الحاقی 24 به دولت اجازه داده شد: در سال آینده و در راستای اجرای مواد 133 و 139 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران درباره توسعه انرژی های نو و با هدف امنیت بخشی به انرژی کشور و کاهش آلایندگی، طرح نصب نیروگاه های کوچک و پیش گرم کن های خورشیدی بر فراز بام ها، بوستان ها و معابر کشور را اجرا کند.

بر اساس مصوبه مجلس، این طرح به صورت مشارکت 50 درصد با متقاضیان و از محل منابع حاصل از بند (ز) تبصره 9 قانون بودجه اجرا می شود.

نمایندگان مجلس در تبصره الحاقی 25 نیز معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری را مکلف کردند بر بودجه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در طول سال 1393 که به تصویب شورای عالی مناطق آزاد می رسد، نظارت کند و آن را در پیوست شماره 3لایحه بودجه سال 1394 کل کشور درج کند.

در تبصره الحاقی 26 این لایحه نیز معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری مکلف شد تخصیص اعتبار بر پروژه هایی که دارای مجوز ماده 215 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران هستند و در ساخت آنها، سایر شرکت ها از محل اعتبارات سایر منابع مشارکت می کنند را در اولویت قرار دهد.



** تصویب بخش های هزینه ای پیشنهادهای نمایندگان

پس از اتمام بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه 1393 کل کشور، پیشنهادهای نمایندگان مربوط به بخش هزینه ای بودجه که بخش درآمدی آنها به تصویب مجلس رسیده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر این اساس به نیروی انتظامی اجازه داده شد درآمد ناشی از افزایش هزینه صدور و تعویض گواهینامه های رانندگی عادی به هوشمند را بابت هزینه صدور کارت هوشمند، توسعه و تجهیز مراکز صدور گواهینامه رانندگی و تقویت نیروی انتظامی به مصرف برسد.

با تصویب مجلس، هزینه صدور و تعویض گواهینامه های رانندگی عادی به هوشمند به ازای هر کارت 150 هزار ریال تعیین شد و 1200 میلیارد ریال ما به التفاوت درآمد حاصل از آن صرف امور مورد نظر در این مصوبه می شود.

نمایندگان مجلس در مصوبه دیگری با تنفیذ بندی از قانون بودجه 1392 کل کشور به سال آینده موافقت کردند که بر اساس آن به وزارت نفت اجازه داده شد از طریق شرکت های تابعه ذی ربط ، درآمد حاصل از مزایده فروش گازهای تولیدی همراه نفت از تمامی میادین نفتی ایران را که در حال حاضر سوزانده می شود بر مبنای قیمت پایه یک سوم قیمت گاز طبیعی تصفیه شده تحویلی به صنایع صرف طرح های حفاظت محیط زیست وزارت نفت و شرکت های تابعه کند.

همچنین در مصوبه دیگری مقرر شد عوارض واردات خودروی سواری به میزان پنج درصد قیمت پایه خلیج فارس افزایش یابد تا درآمد حاصله پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور تا سقف 1500 ملیارد ریال به منظور تامین آمبولانس مورد نیاز اورژانس کشور در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، پس از تصویب این پیشنهادها، مجلس رسیدگی به پیشنهادهای هزینه ای کمیسیون های تخصصی مجلس به ترتیب حروف الفبا را آغاز کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین