کد خبر: ۲۳۰۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

انتقاد نشان دادن راه درست است، نه تخریب دولت

در برهه حساس کنونی که قدرت های بزرگ جهانی در یک صف در مقابل ایران اسلامی ایستاده اند شکستن صف نیروهای داخلی نظام خطایی نابخشودنی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - «انتقاد به معناى تضعيف نيست. انتقاد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد، كمك هم مى‏كند. اگر انتقادى دلسوزانه هم نبود، بالاخره دانسته مى‏شود.... بنابراين من نمى‏خواهم انتقاد را منع كنم اما تخريب را چرا. تخريب به ‏هيچ‏ وجه مصلحت نيست. با هيچ توجيهى كسى نمى‏تواند خود را قانع نمايد كه دولت را تخريب كند.»

این سخنان را مقام معظم رهبری در سال 81 و در دیدار با اعضای هیأت دولت وقت فرمودند. سخنانی که بارها با ادبیاتی متفاوت و در موقعیت های دیگری نیز از زبان ایشان شنیده ایم.جای گله مندی است که در آستانه سی و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و با کوله باری از تجربیات گرانبها که در مسیر ایستادگی این نظام مقدس آموخته ایم، هنوز هم برخی از اهالی سیاست از پذیرفتن فرهنگ نقد و انتقاد سازنده، خواسته و ناخواسته طفره می روند و از هیچ تلاشی حتی در جهت کم رنگ کردن موفقیت های ایران اسلامی دریغ نمی کنند.

به نظر می رسد در برهه حساس کنونی که دولت تدبیر و امید در عرصه بین المللی، مجدانه در مسیر احقاق حق ملت عزیز ایران گام بر می دارد، این موضوع حساسیت بیشتری را می طلبد.

از طرف دیگر در عرصه داخلی نیز تیم اقتصادی دولت یازدهم با مدیریت اقتصاد مقاومتی سعی در جبران کامل آثار تحریم های سنگین چند سال اخیر و اداره امور کشور به بهترین شکل ممکن دارد و در این مورد نیز انتظار می رود همگان با فراهم نمودن زمینه مناسب  و شرایطی آرام راه را برای مسوولان اجرایی کشور هموار نمایند. اما آنچه که این روزها شاهد هستیم هجمه گسترده و البته تا حد زیادی غیر منطقی طیف هایی از جامعه علیه دولت جدید در هر دو عرصه داخلی و بین المللی است. حال آنکه در برهه حساس کنونی که قدرت های بزرگ جهانی در یک صف در مقابل ایران اسلامی ایستاده اند شکستن صف نیروهای داخلی نظام، خطایی نابخشودنی است.

از سوی برخی ها، حضور عزتمندانه در گفت و گوهای هسته ای، مورد نکوهش قرار می گیرد.

شکستن هوشمندانه سد تحریم ها مورد نکوهش قرار می گیرد. دیپلماسی فعال منطقه ای مورد نکوهش قرار می گیرد. تلاش نفس گیر برای ساماندهی اقتصاد کشور مورد نکوهش قرار می گیرد.... و البته همه این ها با نام نقد و انتقاد انجام می گیرد!

بدون تردید همانطور که مقام معظم رهبری نیز چندی پیش فرمودند بزرگترین تکیه گاه این دولت باید نیروهای درون نظام باشد و این شدنی نیست مگر اینکه با منطق و انصاف عملکرد یکدیگر را بسنجیم و به دور از هرگونه تخریب و تضعیف، نقاط ضعف و قوت هم را گوشزد نماییم و البته که دولت نیز از این قاعده مستثنی نیست و همواره پذیرای انتقادهای سازنده و دلسوزانه است.

از یاد نبریم که هر موفقیت این دولت، از آن همه ارکان نظام و این ملت همیشه پایدار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین