کد خبر: ۲۳۱۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵

سیمرغ‌های بلورین بخش مستند پر کشیدند / «چند متر مکعب عشق» بهترین فیلم بخش نگاه نو

سیمرغ‌های بلورین جشنواره‌ی فیلم فجر در بخش سینما حقیقت (مستند) به برگزیدگان اهدا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در بخش اول مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر، برگزیدگان بخش مستند معرفی شدند.

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی و هنری بخش مستند اهدا شد به مهدی نورمحمدی برای تصویربرداری «در پناه بلوط»، سیمرغ بهترین پژوهش و متن اهدا شد به مستند «گونگادین به بهشت نمی‌رود» غلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی»، جایزه ویژه هیأت داوران به مجتبی میرطهماسب برای کارگردانی مستند «شش قرن و شش سال»، سیمرغ بهترین فیلم مستند هم به مرتضی رزاق کریمی برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول» اهدا شد.

رامین حیدری‌فاروقی، فرهاد ورهرام، فرهاد مهران‌فر و مجید شیخ‌انصاری از اعضاء هیات داوران بخش مستند به روی سن برای اهدای جایزه حاضر شدند.

مهدی نورمحمدی در هنگام دریافت جایزه گفت: محیط زیست و طبیعت زیبای سرزمین‌مان با چالشی جدی روبروست و مستندسازان می‌توانند این خطرات به جامعه منتقل کنند. امیدوارم بیش از پیش مستندسازان حمایت شوند.

میرطهماسب هم پس از تقدیر ویژه‌ در سخنانی مطرح کرد: ما را به سخت جانی خود، این گمان نبود.

به گزارش ایسنا، مرتضی رزاق کریمی هم پس از دریافت جایزه‌اش در سخنانی اذعان داشت: سینمای مستند بهترین فرصت برای تصویر چهره پلید خشونت در جهان است، فکر می‌کنم در این زمینه غفلت شده است. معتقدم فیلم مستند بد وجود ندارد چون هر فیلم مستند کارکرد خودش را دارد. در اینجا می‌خواهم علاوه بر تدوینگر فیلمم، یک تقدیر ویژه از جانبازان کشورمان، مخصوصا جانبازان شیمایی داشته باشم.


«چند متر مکعب عشق» بهترین فیلم بخش نگاه نو شد

همچنین هیات داوران بخش فیلم‌های اول (نگاه نو) جشنواره‌ی فیلم فجر برگزیدگانشان را معرفی کردند.

ابوالحسن داودی، محمد علی باشه آهنگر،پیمان قاسم‌خانی، عزیزالله حمیدنژاد و اکبر نبوی برگزیدگان این بخش را بدین شرح معرفی کردند:

در بخش دستاوردهای فنی و هنری سه دیپلم افتخار اهدا شد:

دیپلم افتخار بازیگری به امیر جدیدی برای فیلم‌های «پایان خدمت» و «سیزده»

دیپلم افتخار بازیگری پانته‌آ پناهی برای فیلم «خانوم»

دیپلم افتخار فیلمبرداری مسعود سلامی برای فیلم «ناخواسته»

در بخش بهترین فیلمنامه دیپلم افتخار به سیدجلال دهقانی برای «خانه‌ای کنار ابرها»

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به محمدهادی نائیجی برای فیلم «حق سکوت»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به نوید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

و جایزه ویژه هیأت داوران به هومن سیدی برای فیلم «سیزده» اهدا شد و این کارگردان جایزه‌اش را به رئیس جمهور اهدا کرد.


امسال هیچ فیلمی جایزه‌ی ریاست جمهوری را نگرفت

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر با اشاره به پیام رییس‌جمهور در افتتاحیه‌ی جشنواره گفت: امسال هیچ فیلمی جامعیت لازم را نداشت که جایزه ویژه ریاست جمهوری را دریافت کند.

علیرضا رضاداد در سخنانی مطرح کرد: با توجه به پیام ریاست جمهوری در افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر که قرار بود فیلم برگزیده‌ای از سوی ایشان در اختتامیه معرفی شود، علی‌رغم تلاش و کوشش برای معرفی فیلمی که واجد همه شرایط مورد نظر باشد البته نشانه‌ها و شاخصه‌هایی در برخی فیلم‌ها وجود داشت اما در این دوره فیلمی که آن جامعیت لازم را داشته باشد، نبود و به همین دلیل این جایزه امسال اهدا نمی‌شود.

به گزارش ایسنا،در پیام ریاست جمهوری در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر اعلام شد که جایزه ویژه‌ای از سوی نهاد ریاست جمهوری اهدا خواهد شد.


رضاداد دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر باقی ماند

علیرضا رضاداد برای دبیری دوره‌ی سی و سوم جشنواره‌ی فیلم فجر معرفی شد.

حجت‌الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) در مراسم پایانی جشنواره‌ی فجر با اهدای هدیه‌ای به علیرضا رضاداد به عنوان دبیر این دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر، او را برای دبیری سال بعد معرفی کرد.

چرا محسن امیریوسفی به مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فجر رفت؟

محسن امیریوسفی کارگردان «آشغالهای دوست داشتنی» درباره‌ی دلایل حضورش در اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر سخن گفت.

این کارگردان سینما در گفت‌وگویی کوتاه به ایسنا گفت: امسال در مورد «آشغالها...» بی‌مهری شد ولی چون این فیلم در مورد همدلی و وحدت ملی است، دعوت جشنواره برای حضور در مراسم اختتامیه را قبول کردم. از طرف خودم و عوامل فیلمم، پیشاپیش به همه برندگان سیمرغها تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: «آشغالها» و جشنواره فجر در این چند هفته درگیر یک دوئل مطبوعاتی بودند که هر دو دلایل منطقی خودشان را داشتند، ولی طبق پیام فیلم «آشغالها»، پایان جشنواره زمان آشتی است.

امیریوسفی در بخش پایانی سخنانش گفت: «آشغالها...» در جشنواره‌ی فجر امسال حضور فیزیکی نداشت ولی در تمام روزهای جشنواره حضور معنوی موفقی داشت که مدیون اهالی مطبوعات است!

«آشغالهای دوست داشتنی» بنا به ملاحظات مسوولان جشنواره‌ی فجر به جشنواره راه نیافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین