کد خبر: ۲۳۱۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۵

تذکر شورایعالی‌ امنیت‌ملی به برخی اظهارات

سخنگوی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی ضرورت توجه رسانه های گروهی کشور به عدم انتشار اطلاعاتی که از مرجعی به غیر از دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی منتشر می شود را یادآور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: سخنگوی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی گفت: مصوبات و تصمیمات این شورا و دبیرخانه آن در ردیف اطلاعات محرمانه مرتبط با امنیت ملی بوده و هر گونه اقدامی که منجر به انتشار آن شود به عنوان عمل مجرمانه قابل پیگیرد قانونی است.

به گزارش آفتاب، کیوان خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد تنها مرجع انتشار اطلاعات مربوط به شورای عالی امنیت ملی، دبیرخانه آن است.

وی با اشاره به برخی اظهارات که طی روزهای گذشته با انتساب نادرست به شورای عالی امنیت ملی، موجب بروز سوءتفاهم در فضای افکار عمومی و بهره برداری فرصت طلبانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، افزود: رعایت ضرورت ها و ملاحظات حوزه امنیت ملی می بایست از سوی افرادی که دارای مسئولیت های حساس در کشور هستند، به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

خسروی با تاکید بر اقدام قانونی بدون تنازل از سوی مراجع مسئول در مورد رفتار و گفتار مغایر با الزامات امنیت ملی، ضرورت توجه رسانه های گروهی کشور به عدم انتشار اطلاعاتی از این دست که از مرجعی به غیر از دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی منتشر می شود را یادآور شد و اظهار داشت: اعلام اخبار و اطلاعات مرتبط با شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن از سوی هیچ مقامی مجاز نبوده و مصوبات، تصمیمات و اخبار قابل انتشار در رسانه های گروهی صرفا از سوی دبیرخانه شورا اعلام می شود.

به گزارش آفتاب، برخی نمایندگان مجلس از مخالفت شورای امنیت ملی با رزمایش موشکی خبر داده بودند که علی شمخانی ضمن تکذیب این خبر، گفته بود که نمایندگان مجلس را در این باره قانع کرده است.

پس از این اظهارات شمخانی، کریمی قدوسی‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت که ما نه تنها قانع نشدیم بلکه همچنان روی حرف و تذکر خود هستیم. 

نماینده مشهد افزود: آقای شمخانی طی تماس با یکی از نمایندگان اظهارات نمایندگان را درباره رزمایش موشکی رد کرده است؛ البته این نماینده هم از توضیحات آقای شمخانی قانع نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نمایندگان باید مطالبه مردم را پیگیری کنند، مدعی شد که مردم مدام به ما اعتراض می‌کنند که چرا دولت از این رزمایش حمایت نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین