کد خبر: ۲۳۱۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹

امام جمعه اهواز: میلیاردرهای شمال تهران مرکز فتنه بودند

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: مقام معظم رهبری یکی از مصادیق بارز فرمایشات امام صادق(ع) هستند، از زمانی که بنده ایشان را می‌شناسم همواره اسلحه به دوش در برابر هجمه‌های استکبار جهانی و شیاطین ایستاده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ‌آیت‌الله موسوی جزایری در سومین همایش گروه‌های تبلیغی طلاب سراسر کشور با اشاره به اینکه شما سربازان حضرت ولی عصر(عج) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستید، اظهار کرد:‌ درست است که کمی پیر شده‌ام اما هنوز روحیه‌ای جوان دارم، شما تاکنون توانسته‌اید بخشی از نیاز‌های جامعه را بررسی و برطرف کنید، با این حال تصور این بود که با تمام تلاش‌‌های که شما برای رشد و ارتقا بنیه‌های زیر بنایی کشور داشتید، جامعه هدف نقطه‌های محرومی مانند شهرستان‌ تازه تاسیس اندیکا است اما در ادامه متوجه شدیم که نیاز تهران بیش از سایر شهر‌‌ها و شهرستان‌ها و استان‌هایی است که در نقاط  دور و کمتر برخوردار وجود دارند.

وی افزود: شما طلبه‌ها باید مشکلات مردم را رصد کنید،‌ اگر می‌خواهید علم و دانش آموختن را ادامه دهید تا مجتهد شوید و به هدفتان برسید 40 تا 50 سال زمان‌نیاز دارید، مجتهد مطلق شدن مسئله و هدف ساده‌ای نیست، قله‌ای بلند و به سادگی قابل تسخیر نبوده و باید در مسیر آن تلاش  بسیاری داشت.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: باید سعی کنیم همان مقدار که یاد داریم به دیگران هم یاد بدهیم، وقتی یک طلبه چهار و یا پنج سال درس می‌خواند یاد می‌گیرد که کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه و به کتاب‌های آیت‌الله بروجردی مراجعه کند و اگر نتواند، در واقع تلاش کمی برای افزایش دانش و دستیابی اهداف مشخص شده خود داشته است.

وی در ادامه با اشاره به وقایع رویداده‌ در فتنه 88  تصریح کرد:کاخ سفید یک برنامه کامل برای براندازی نظام داشت و آنهایی که در خیابان‌ها برای این فتنه وارد شدند، پیاده نظام جبهه استکبار و آمریکا بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: در ماجرای فتنه 88 با کسانی که در خارج از کشور مرتبط بودیم، براساس اخبار دریافتی متوجه شدیم بسیار مایوس شده‌اند و ما هرچه می‌گفتیم اتفاقی نیفتاده و تمام اتفاقات در کنترل نظام است فایده‌ای نداشت، این دوستان غمگین و مایوس شده بودند و کار جمهوری اسلامی را تمام شده تصور می کردند.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به نقطه آغاز فتنه و اینکه همان میلیاردرهای ‌تهران نشین نیازشان از شهرستان‌های تازه‌ تاسیسی مانند اندیکا بیشتر است گفت: باید در این راستا تشخیصی عادلانه و عاقلانه‌ای داشته‌باشیم، فقر در یک طرف قرار دارد ولی براستی واقعیت آغاز فتنه از کجا بود، از  استان های محروم و کم برخوردار کشور و دور افتاده، به‌درستی  از کجا سرچشمه گرفت! از تهران بود، جنوب شهر تهران بود یا شمال تهران، همان میلیاردرهای شمال شهر تهران مرکز فتنه بودند.

وی افزود: می‌خواستم به این موضع اشاره کنم که تمام این قضایا در تهران رویداده بود،‌ اما درست است که در شهر‌هایی مانند اصفهان و شیراز هم این اتفاق  به صورت محدود رو داد اما در مدت یکی دو هفته جمع شد، ولی در تهران مسئله فتنه بسیار خطرناک بود.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه با تاکید بر اینکه واجب است حوزه‌های علمیه‌ای که در تهران هستند بیش از سایرین احساس مسئولیت کنند، اظهار کرد: امروز یکی از اماکنی که در صحنه درگیری قراردارد، تهران است، آن‌طوری که بنده با برخی از مسئولان صحبت کردم وضع تهران را وضع خوبی نمی‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان افزود: امام صادق (ع) فرمودند، عالمان واقعی عالمانی هستد که اسلحه به‌دوش بر سر مرز‌ها ایستاده‌اند، علمای شیعه ما جلوی شیاطین را می‌گیرند و نمی‌گذارند شیاطین به مراد دلشان برسند و وارد جامعه اسلامی شوند و افکار جوانان ما را منحرف کنند، دین آن‌ها را بدزدند و به ایده‌ها و آرمان‌های آن‌ها صدمه وارد کنند، علمای شیعه مقابل این شیاطین سینه سپر کرده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری قطعا و یقینا یکی از مصادیق بارز سخنان امام صادق(ع) است اظهار کرد: از 50 سال گذشته که بنده ایشان را می‌شناسم همواره مصمم و اسلحه به دوش در برابر شیاطین و مستکبران ایستاده‌اند، ایشان به طور مداوم با دانشجویان و مقامات علمی جلسه پرسش و پاسخ داشتند و ابهامات آن‌ها را برطرف می‌کردند و از آنان توشه می‌گرفتند تا به صحنه انقلاب وارد شوند، ایشان در همه دوران به همین صورت بودند.

آیت الله موسوی جزایری بیان کرد: اکنون دیگر مشکلات و گرفتاری‌های گذشته را ندارید،‌ هر فرد یا طلبه‌ و یا مبلغی که قصد داشته باشد می‌تواند در هر جایی که بخواهد مانند محله میلیاردرهای تهران تبلیغ کند و گرفتار هیچ مزاحمتی نشود،‌ اما در گذشته تمام مبلغان گرفتار افراد ساواک و شکنجه‌های آنان می‌شدند، از همه آن‌ها بدتر شایعه درست کردن علیه روحانیان معروف بود و امام خمینی(ره) هم از این قاعده مستثنی نبودند که البته این روش برای امام موثر نبود، به دلیل اینکه امام راحل محبوبیت بسیاری میان مردم داشتند و هیچگاه چنین حربه‌هایی علیه ایشان کارساز نمی‌شد و بر محبوبیت ایشان اضافه می‌کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین