کد خبر: ۲۳۱۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

هشداری به خریـداران آجیـل

با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال شاهد داغ‌تر شدن بازارهای پوشاک، میوه، آجیل و تنقلات در استان‌های مختلف کشور هستیم موضوعی که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، چرا که دود بی‌توجهی به شرایطی که معمولا آخر سال ایجاد می‌شود به چشم شهروندان و تولیدکننده‌های داخلی خواهد رفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، نوشت: واردات محصولات و کالاها به داخل کشور باید منطقی باشد چرا که واردات بی‌رویه و غیرمنطقی ضربه سنگینی به تولید داخل وارد خواهد کرد و به‌دنبال آن تولیدکننده و کشاورز در استان‌های مختلف متضرر خواهند شد و تبعات و پیامد آن ضایع شدن حقوق مصرف‌کننده و همچنین افزایش نرخ بیکاری در جامعه خواهد بود.

موضوعی که در سال‌های گذشته از سوی دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفت، بی‌کیفیت بودن کالا و محصولاتی بود که در بازار توزیع شد و توجه و انتقادی هم به آن نشد. آجیل و تنقلات بی‌کیفیت شب عید و محصولات تاریخ گذشته به نوعی بی‌احترامی به شأن شهروندان و مصرف‌کننده‌هاست.

نباید اجازه دهیم اجناس پوسیده و آجیل‌های کهنه و چندش آور بدون ارزش غذایی وارداتی در ویترین مغازه‌ها چیده شود. باید از گذشته درس بگیریم و برنامه‌ریزی و تصمیماتی که گرفته می‌شود با توجه به تجربیات گذشته باشد زیرا در گذشته اقداماتی صورت گرفت که نتیجه آن ضرر مصرف‌کننده و تولیدکننده داخلی بوده است.

تولیدکننده‌های استان‌های مختلف کشور چشم انتظار بازار شب عید هستند تا بتوانند مقداری خود را بازیابی کرده و بتوانند به حیات خود ادامه دهند پس نباید اجازه دهیم با واردات بی‌رویه از چین و هند، تیشه به ریشه تولیدکننده و کشاورز شهرستانی زده شود.

یکی از راهکارهای جلوگیری از بروز واردات بی‌رویه تشدید نظارت و کنترل کافی از سوی دولت است. برخی مواقع از واردات بی‌رویه جلوگیری می‌شود اما از سوی دیگر شاهد قاچاق کالا هستیم که باز هم تولیدکننده متضرر می‌شود. تعادل بین تقاضا و عرضه باید همواره مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا شاهد نوسان قیمت و حضور دلالان و سوءاستفاده‌کنندگان در بازار نباشیم.

دولت باید پیش‌بینی از وضعیت بازار داشته باشد و بر اساس آن خرید و ذخیره‌سازی کالا و محصولات کشاورزی را داشته باشد. اما تولیدکننده‌ها و کشاورزان نیز باید دقت داشته باشند و برای ماندگاری در بازار باید کیفیت و قیمت محصولات و کالاهایی که تولید می‌کنند را در نظر داشته باشند، چرا که تولیدکننده و کشاورز سهم قابل توجهی از بازار خواهد داشت اگر کالا و محصول با کیفیت و ارزان‌قیمت به بازار عرضه کند، بنابراین فعالیت اقتصادی در بازار داخل و خارج بیشتر و بیشتر خواهد شد.

امیدواریم برنامه‌ریزی و تصمیمات دولت در ایام پایانی سال به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر تامین شدن مایحتاج شهروندان، حمایتی نیز از تولیدکننده‌های داخل صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین