کد خبر: ۲۳۱۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹

روحانی: توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

رییس جمهور در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدار نائب رییس مجلس و معاون رییس جمهوری اوگاندا گفت: برنامه ویژه ای برای توسعه روابط و همکاری های اقتصادی سیاسی و فرهنگی با کشورهای آفریقایی از جمله اوگاندا داریم. زیرا توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا،‌ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با تاکید براینکه روابط بسیار خوبی با کشورهای آفریقایی داریم گفت: همکاری های ما با اوگاندا، بویژه در حوزه های بهداشت و درمان و خدمات فنی و مهندسی رو به توسعه و زمینه برای گسترش آنها بسیار فراهم است.

رییس جمهور افزود: توسعه روابط بخش خصوصی ایران با همتایان خود در آفریقا و بویژه اوگاندا نیز از اهداف ما است و می‌کوشیم تا زمینه حضور بخش خصوصی ما در این منطقه فراهم شود.

روحانی در ادامه با توجه به شرایط منطقه ای آفریقا از جمله وضعیت سودان و سومالی و با تأکید بر ضرورت ایجاد امنیت و ثبات، ابراز امیدواری کرد آرامش و ثبات به این منطقه بازگردد.

نائب رییس مجلس اوگاندا نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دولت و ملت کشورش به دکتر روحانی و ملت ایران گفت: روابط ایران و اوگاندا به خوبی در حال گسترش است.

ادوارد سکاندی گفت: ما خواهان حضور موثر ایران در پروژه های فراوان در اوگاندا هستیم. ما ایران را دوست بسیار گرامی خود می دانیم و امیدواریم روابطه ما در همه زمینه ها در دولت جنابعالی گسترش یابد.

نائب رییس مجلس اوگاندا افزود: ما برای بازگشت صلح وثبات به سودان و سومالی کمک می کنیم و آرزوداریم همسایگان ما در صلح و آرامش باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین