کد خبر: ۲۳۲۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۳

ابراز نگرانی عمیق بان کی مون از افزایش خشونت‌ها در اوکراین

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی عمیق از گسترش خشونت ها در کیف پایتخت اوکراین که در جریان درگیریهای روز گذشته 24 نفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند، از طرفین درگیریها خواست با شروع گفت وگوها مانع از بی ثباتی و ناامنی بیشتر در این کشور شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد که روز سه شنبه در حالی که قرار بود پارلمان اوکراین با تصویب لایحه ای، قانون اساسی سال 2004 اوکراین را که به موجب آن اختیارات ریاست جمهوری در آن کشور با محدودیت های شدیدی مواجه خواهد بود، بار دیگر ابقا کند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد صبح روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای در این رابطه از شیوع دوباره درگیریهای خشونت آمیز میان مخالفان و مامورین دولت اوکراین، از طرف های درگیر خواست برای جلوگیری از نا امنی ها و بی ثباتی های بیشتر هر چه سریعتر مذاکرات را سربگیرند.

ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز با صدور بیانیه جداگانه ای ضمن محکوم کردن این خشونت ها از دولت اوکراین و تظاهر کنندگان درخواست نمود برای خاتمه بخشیدن به این تنش ها و یافتن راه حل صلح آمیز تلاش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین