کد خبر: ۲۳۲۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷

وزیر دادگستری: بیش از 81 هزارتعاونی در کشور غیرفعال هستند

وزیر دادگستری گفت: تا پایان سال 91 بیش از 185 هزار تعاونی در کشور ثبت شده است که هم اکنون 81 هزار و 202 تعاونی غیرفعال است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی شامگاه پنجشنبه در همایش تعاونگران که در سازمان بهزیستی و با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: 42 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی ها هستند و سرمایه این تعاونی ها بیش از هفت هزار و 500 میلیارد تومان برآورد می شود.

وزیر دادگستری بر توسعه بخش تعاون کشور تاکید کرد و گفت: توسعه تعاونی ها بر اشتغالزایی و افزایش درآمدهای سرانه کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پورمحمدی اظهارداشت: هم اکنون سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور 8/3 درصد رسیده است و این نشان می دهد این بخش در اقتصاد ملی سهم بسیار ناچیزی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در دو یا سه بخش کشورمان مشکلاتی وجود دارد که تامین اجتماعی به منظور رفاه اجتماعی و بخش تعاون از آن جمله هستند.

وی با بیان این که قرار است در پایان برنامه پنجم توسعه سهم تعاون به 25 درصد و تا پایان سال جاری سهم آن به 15 درصد برسد، گفت: آمارها نشان می دهد که با سهم کنونی 8/3 درصد بخش تعاون در اقتصاد کشور، به اهداف تعیین شده نخواهیم رسید و با اجرایی شدن این اهداف هم اکنون فاصله زیادی داریم.

وزیردادگستری تاکید کرد: برای افزایش سهم بخش های مختلف اقتصادی باید سهم دولت در اقتصاد ملی کاهش یابد و به توسعه بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی بیش از پیش توجه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین