کد خبر: ۲۳۲۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

عارف: مهندسان در تبدیل علم به فناوری نقش کلیدی دارند

دکتر محمد رضا عارف عصر در مراسم بزرگداَشت روز مهندسی و تجلیل از استادان، مهندسان و دانشمندان جوان برجسته مهندسی در فرهنگستان علوم اظهار داشت: مهندسان در صحنه سازندگی نقش کلیدی را در توسعه کشور و تامین رفاه و آسایش مردم داشته اند و در همین خصوص به طور جدی از تمام دست اندرکاران و مهندسان کشور قدردانی می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وی ادامه داد: قطعا سهم مهندسان درتوسعه عمرانی و صنعتی کشور بسیار بالاست به طوری که مهندسان در خودکفایی کشور و بخش های زیربنایی و صنعتی توانسته اند کارهای علمی و ارزشمندی را به جامعه ارایه کنند.

به گفته وی فرهنگستان علوم نیز در راستای جایگاه راهبردی خود و در سیاست گذاری علم و فناوری و آینده نگاری توسعه کشور تشویق و ترغیب هایی را برای این دانشمندان و پژوهشگران در نظر دارد و اعطای پاداش و نشان علمی به این پژوهشگران را در دستور کار خود قرار داده است.

عارف اظهارداشت: در حقیقت توجه به چرخه علم و فناوری، صنعت و خدمات برای تولید ثروت ملی در اولویت فعالیت های گروه علوم مهندسی قرار گرفته است و برنامه محوری گروه توسعه علم و فناوری با توجه به سند چشم انداز 20 ساله کشور است.

رییس گروه علوم مهندسی افزود: یکی از اقدامات عملی گروه مهندسی معرفی الگوهای برجسته به جامعه مهندسی کشور است، در واقع این الگوها سهم بالایی در نوآوری های صنعتی و مهندسی، توسعه علوم مهندسی و دستاوردهای ارزشمند علمی و پژوهشی در این رشته دارند و در پیشبرد اولویت های کاری و برنامه های مهندسی گروه موثر هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه مهندسان در توسعه علم بسیار بارز است گفت: توجه به سازمان های مردم نهاد و سیاست های کارگروه ، توسعه پایدار و چالش های آن که در زمینه آب، انرژی، محیط زیست و مدیریت منابع مورد تاکید قرار گرفته اولویت هایی است که در سال آینده به طور جدی در دستور کار گروه علوم مهندسی قرار دارد.

به گفته وی توسعه صنعت، استانداردها و آموزش ها، برگزاری سمینارهای علمی، تعامل و همکاری با انجمن ها، نگاه فناوری به موضوعات مختلف و ایجاد پایگاه اطلاعاتی و شبکه ای از جمله دیگر برنامه ها و اقدامات کارگروه علوم مهندسی در سال آینده است.

به گفته وی در حال حاضر اتاق فکر مهندسان با 29 عضو برجسته فعال است و از ایده و نظرات دانشمندان جوان برجسته در قالب اتاق فکر دانشمندان جوان استفاده خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین