کد خبر: ۲۳۳۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹

وجود 1.5 میلیون بیمار نادر در کشور

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: حدود ۱.۵ میلیون نفر در کشور به یکی از بیماریهای نادر مبتلا هستند و پوشش بیمه‌ای خدمات آنها و اقدامات پیشگیرانه برای بروز موارد جدید از اولویتهای کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علیرضا زالی امروز در حاشیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان فک و صورت اظهار داشت: بیماران نادر به مداخلات جراحی، طبی، توانبخشی و درمان‌های دارویی نیاز دارند که این خدمات متعدد و گران است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر بنیاد بیماری‌های نادر توجه خاصی به بیماری‌های نادر کرده و یک انجمن نیز در مورد بیماری‌های نادر تاسیس شده که انجمنی مردم‌مدار و فعال است که حداقل در دو سال اخیر توانسته افکار عمومی را نسبت به ضرورت پرداخت بیمه به بیماران نادر آگاه سازد.

به گزارش فارس،زالی به بحث سیاستگذاری و توجه به بیماران نادر اشاره کرد و گفت: چون معمولاً افراد خانواده‌ای که بیمار نادر دارند توان اقتصادی برای پوشش درازمدت خدمات درمانی آنها را ندارند نقش سازمان‌های بیمه‌گر پایه و به خصوص بیمه تکمیلی در مورد بیماری‌های نادر زیاد است.

وی ادامه داد: انجمن بیماری‌های نادر حساسیت را در این زمینه برانگیخته است و فکر می‌کنم اقداماتی مثبتی هم در حال انجام است.

رئیس سازمان نظام پزشکی پوشش بیمه‌ای مناسب و استفاده از ظرفیت بنیاد بیماری‌های نادر را در کمک به بیماران نادر مثبت ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه در اوایل سال جاری به دنبال مشکلات ارزی برای تأمین داروی یک گروه از بیماران نادر دچار چالش شدیم که نزدیک بود به فاجعه تبدیل شود اما با برنامه‌ریزی و تأمین اعتبارات مورد لزوم توانستیم داروی مورد نیاز را تأمین کرده تا اینکه موضوع مرتفع شد.

زالی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد نام این بیماری گفت: یک نوع بیماری نقص ایمنی و نیازمند درمان درازمدت بود که معمولاً درمان جایگزین آن نیز خیلی گران است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به فعالیت دیگر شورای عالی بیمه اشاره کرد و گفت: ما در تلاشیم که خلاء‌های نظام سلامت را پوشش دهیم به طور مثال در مورد PKU که اقدامات غربالگری و تشخیص بیماری حدود ۸۵۰ هزار تومان هزینه اولیه دارد در شورای عالی بیمه مصوب شد و همه پکیج این کار رایگان انجام می‌شود.

زالی تصریح کرد: باید از ظرفیت بیمه پایه و در صورت لزوم از ظرفیت بیمه تکمیلی برای پوشش درمان‌های گران و پیچیده همچون بیماری‌های نادر استفاده کنیم.

زالی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد تعداد مبتلایان به بیماری‌های نادر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که حدود ۱.۵ میلیون نفر بیمار نادر در ایران وجود داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین