کد خبر: ۲۳۳۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶

آسوشیتدپرس خبر داد: نگرانی کنگره آمریکا از افزایش صادرات نفت ایران

چند تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از برخی گزارش‌ها درباره افزایش صادرات نفتی ایران به چین و هند ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند که قصد دارند این موضوع را از معاون وزیر خارجه این کشور پیگیری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از آسوشیتدپرس، چند تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) از برخی گزارش‌ها درباره افزایش صادرات نفتی ایران به چین و هند ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند که قصد دارند این موضوع را از وندی شرمن، معاون وزیر خارجه این کشور پیگیری کنند.

دو تن از اعضای کنگره که نام خود را فاش نکرده‌اند، پیش از این قرار بود این موضوع را در دیدار محرمانه روز پنجشنبه با وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و همچنین دیوید کوهن، رئیس بخش تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا مطرح کنند.

بنا براین گزارش، مقامات آمریکایی پیشبینی کرده بودند که پس از توافق ایران و گروه 1+5 در ژنو موسوم به "طرح اقدام مشترک"، صادرات نفت ایران حدود یک میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند.

این در حالی است که صادرات نفت ایران بر خلاف انتظارات مقامات آمریکایی افزایش یافته است. رویترز در گزارشی اعلام کرده است که صادرات نفتی ایران در ماه جاری میلادی دست‌کم یک میلیون و سیصد هزار بشکه در روز بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین