کد خبر: ۲۳۳۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

صاحبخانه‌های تهرانی کم شدند

با توجه به حکمفرمایی رکود بر بازار مسکن میزان معاملات در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهر تهران با کاهش حدود 95 هزار موردی همراه شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس آمار موجود از میزان خرید و فروش خانه در شهر تهران، ساکنان این شهر توانستند در 11 ماه امسال بیش از 441 هزار قرار‌داد مسکن منعقد کنند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 95 هزار مورد کاهش یافته است.

از میان کل معاملات مسکن در این مدت حدود 300 هزار مورد مربوط به خرید و فروش‌ بود درحالیکه این قراردادها نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شده است؛ به گونه‌ای که 11 ماهه امسال 209 هزار و 199 قرارداد خرید و فروش خانه منعقد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 132 هزار و 470 موردی مواجه شده است.

آمار ثبت قراردادهای مسکن امسال و سال گذشته نیز تحت تاثیر رکود معالات مسکن در سال جاری قرار گرفت؛ به گونه‌ای که سال گذشته بیش از نیم میلیون معامله مسکن منعقد شده بود اما امسال تعداد این قراردها به 441 هزار مورد نزول کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته برخی صاحب‌نظران و کارشناسان مسکن علت کاهش حجم معاملات مسکن رکود و دست نگه داشتن مردم از خرید و فروش خانه بود و حال این متقاضیان منتظر تغییرات بازار مسکن در سال آینده هستند که سال آینده هم بازار این بخش با تغییرات چندانی همراه نخواهد شد البته ممکن است با افزایش میزان پروانه‌های ساختمانی طی دو سال گذشته، میزان عرضه افزایش یابد و اندکی رونق به بازار خرید و فروش‌ها وارد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین