کد خبر: ۲۳۳۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
از قیل و قال دانشگاه ایرانیان تا جلسه با حامیان رسانه‌ای؛

پالس‌های جدید احمدی نژاد برای بازگشت به قدرت/ هدف از جلسه با حامیان رسانه‌ای چیست؟

بعد از مشخص شدن تکلیف دانشگاه ایرانیان و عدم همکاری دولت یازدهم برای آغاز فعالیت این دانشگاه، محمود احمدی نژاد نیز دست به کار شد تا برنامه های خود را برای بازگشت به قدرت ادامه دهد. از همین رو طی روزهای اخیر در دیداری نسبتا طولانی که حدود 30 نفر از فعالان رسانه‌ای حامی محمود احمدی‌نژاد حضور داشتند درباره فعالیت‌های رسانه‌ای تیم احمدی نژاد تصمیماتی اتخاذ شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این روزها فضای عمومی کشور درگیر مسائلی چون یارانه های نقدی، سبد کالا و افزایش قیمت بنزین است و کمتر کسی از اوضاع و احوال و روند فعالیت های مسئولان و رئیس دولت قبلی سخن می گوید. این در حالی است که محمود احمدی نژاد هر چند ماه هاست که روزه سکوت گرفته و در انزار عمومی ظاهر نمی شود اما در پشت پرده قیل و قال های سیاست، با چراغ خاموش در حال تدارکات لازم برای بازگشت به قدرت است.  
 
البته رئیس جمهور سابق بعد از 8 سال کار در جایگاه ریاست جمهوری و تحویل دادن دولت به حسن روحانی، مدتی را در استراحت سپری کرد و کاری به امور و فعالیت های جاری کشور نیز نداشت. به طوری که وی حتی بعد از به عضویت درآمدن در مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین جلسه این مجمع نیز شرکت نکرد. مدتی بعد نیز برادر داوود احمدی نژاد دست به افشاگری زد و علت غیبت احمدی نژاد در اولین جلسه مجمع پس از انتصاب را حضور در کنار سواحل دریای خزر و استراحت بعد از یک دوره ریاست جمهوری 8 ساله عنوان کرد.  
 
حالا گویا دیگر زمان استراحت احمدی نژاد نیز تمام شده و وی قصد بازگشت به فعالیت های سیاسی را دارد. از همین رو رئیس جمهور سابق کشورمان اولین بار بعد از مدتی استراحت و گوشه نشینی با برگزاری جلسه با یاران و وزرای سابق خود، بازگشت به سیاست را کلید زد. احمدی نژاد در این جلسه طی درخواستی از وزرای سابق خود خواست تا دور هم جمع شده و با برگزاری جلسات هماهنگ، زمینه بازگشت به قدرت را فراهم کنند.   
 
این موضوع حتی به تایید وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم نیز رسید، به طوری که سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درپاسخ به سوالی در خصوص جلسات وزرای دولت نهم و دهم با محمود احمدی نژاد اظهار داشت: جلساتی که آقای احمدی نژاد ترتیب می‌دهد برای جمع شدن همکاران و دوستان قدیمی دور یکدیگر است و موضوع خاصی نیست. همه وزرای دولت گذشته به این جلسات دعوت شدند و هرچند وقت یکبار این جلسات برگزار می‌شود و همکاران سابق دورهم جمع می‌شوند و چیز غیر عادی و غیر معمولی نیست.
 
در این بین شنیده می شود که احمدی نژاد قصد دارد تیمی متشکل از یاران و وزرای سابق خود را برای انتخابات مجلس آماده کند و پس از آن نیز شخصا فعالیت های خویش را برای انتخابات ریاست جمهوری راه اندازی کند. در این خصوص حتی شنیده شد که احمدی نژاد در سخنانی در جمع دوستان و همکاران سابق خود گفته است که پس از انتخابات مجلس دهم، سفرهای استانی خود را آغاز خواهم کرد.
 
از قیل و قال در دانشگاه تا جلسه با حامیان رسانه ای
 
احمدی نژاد و یارانش در آخرین روزهای حضور در راس دستگاه اجرایی دانشگاهی را تحت عنوان دانشگاه ایرانیان تاسیس کردند تا از این طریق بتوانند فعالیت های سیاسی خود را ادامه دهند. اما با آغاز به کار دولت یازدهم این دانشگاه نیز وارد حاشیه های جدیدی شد و هر روز خبرهای متناقضی مبنی  بر پذیرش دانشجو و ممنوع الفعالیت بودن این دانشگاه به گوش رسید تا اینکه بالاخره خبر رسید این دانشگاه قرار است از بهمن ماه 92 نسبت به جذب دانشجو اقدام نماید. از همین رو محمود احمدی نژاد نیز طی حکمی رئیس این دانشگاه را برای 3 سال منصوب کرد.  
 
در این بین اما کار پذیرش دانشجو در این دانشگاه که قرار بود از بهمن امسال عملی شود به تعویق افتاد و خبر رسید که احتمالا از مهر سال آینده پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر نیز احمدی نژاد در ایام دهه فجر و وقتی به حرم امام خمینی(ره) رفته بود، خبر از درست شدن کارهای دانشگاهش داد و غلامحسین الهام نیز اعلام کرد که به زودی پیش ثبت نام دانشگاه را آغاز می کنند. او حتی دولت یازدهم را متهم کرد که با یاران احمدی‌نژاد برای پیش بردن امور این دانشگاه همکاری نمی‌کند. اما سرانجام مجوزهای لازم برای آغاز به کار این دانشگاه ارائه نشد تا ماجرای فعالیت های احمدی نژاد و یارانش در دانشگاه ایرانیان به مهرماه سال آینده موکول شود.  
 
بعد از مشخص شدن تکلیف دانشگاه ایرانیان و عدم همکاری دولت یازدهم برای آغاز فعالیت این دانشگاه، محمود احمدی نژاد نیز دست به کار شد تا برنامه های خود را برای بازگشت به قدرت ادامه دهد. از همین رو طی روزهای اخیر در دیداری نسبتا طولانی که حدود 30 نفر از فعالان رسانه‌ای حامی محمود احمدی‌نژاد حضور داشتند درباره فعالیت‌های رسانه‌ای تیم احمدی نژاد تصمیماتی اتخاذ شد و برنامه‌هایی برای حضور موثر در قضای مجازی و رسانه ‌ای مکتوب مورد بررسی قرار گرفت.  
 
بنابراین با توجه به روند فعالیت ها و سخنان محمود احمدی نژاد در دیدار و نشست با وزرای سابق و برگزاری جلسه با حامیان رسانه ای، به نظر می رسد که ماجرای بازگشت به قدرت احمدی نژاد و یارانش هر روز جدی تر می شود. در این بین این احتمال می رود که با آغاز سال 93 رسانه ها و مطبوعات جدیدی در راستای تحقق اهداف این جریان راه اندازی شده و در فضای مجازی و مطبوعاتی کشور فعالیت نمایند.  

منبع: فردا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین