کد خبر: ۲۳۳۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱

استاد برجسته دانشگاه قم: ریاست افخمی بر دانشگاه تهران علوم انسانی را از غربت بیرون می‌آورد

یک استاد برجسته دانشگاه قم با بیان اینکع سکان دانشگاه تهران باید در دست کسی باشد که به علوم انسانی اهمیت دهد،تاکید کرد: ریاست دکتر افخمی بر دانشگاه تهران می تواند علوم انسانی و اجتماعی را از غربتی که الان دچار آن شده بیرون بیاورد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام دکترمحمدرضا فخرروحانی در گفت‌وگو با امید،در پاسخ به سوالی درخصوص دانشگاه تهران و نحوه مدیریت این دانشگاه ،گفت:رئیس دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه مادر باید توان اداره یک وزارت خانه را داشته باشد،چرا که دانشگاه تهران با دانشکده ها و پژوهشکده هایی که دارد چیزی از وزارت خانه کم ندارد.

این استاد برجسته دانشگاه قم با بیان اینکه رئیس دانشگاه تهران باید کسی باشد به دلش برای علوم انسانی و اجتماعی بسوزد، ادامه داد:ما در زمینه فنی و مهندسی در کشور پیشرفت های خوبی داشتیم،منتها در حوزه های علوم انسانی و علوم اجتماعی کار بزرگ و چندانی حتی در سطح ملی هم انجام ندادیم،امروز اگر ما بخواهیم  در این زمینه ها مثلا با کشوری مثل آلمان و انگلیس یا کانادا مذاکره علمی داشته باشم نمی توانیم 4 نفر تئورسین معرفی کنیم.

وی تاکید کرد:ما نیازمند افرادی هستیم که بر اساس آموزه های علمی و دینی که در دنیا وجود دارد حرکت هایی را در جهت رشد این علوم انجام دهد.

 فخرروحانی تصریح کرد:متاسفانه تا به امروز کسانی که سکان دار آموزش عالی کشور بوده اند بیشتر از بین چهره های فنی و مهندسی و یا پزشکی بودند، این افراد ممکن است در حرف به علوم انسانی اهمیت دهند اما عملا چندان بهایی به آن نمی‌دهند.

وی با اشاره به گزینه های احتمالی برای ریاست دانشگاه تهران،گفت:از بین گزینه هایی که برای ریاست دانشگاه تهران مطرح شده است به نظر من انتخاب دکتر افخمی به عنوان رئیس دانشگاه می‌تواند این نوید را بدهد که دانشگاه مادر کشور،علوم انسانی را با رویکرد دینی دنبال کند .

این محقق علوم دینی تصریح کرد:ریاست دکتر افخمی بر دانشگاه تهران می تواند علوم انسانی و اجتماعی را از غربتی که الان دچار آن شده بیرون بیاورد،ایشان هم بعد علمی‌شان بالا است هم از نظر مدیریتی تجربه‌های خوبی داشتند.

فخرروحانی با بیان اینکه 20 سال است که دکتر افخمی را می شناسم،گفت:ایشان فردی صبور و با حوصله هستند و اهل تندروی نیستند،صبرو حوصله ایشان زبان زد همه کسانی است که با او کار می کنند به طوری که معروف است با صبر و حوصله حریف را زمین‌گیر می کند.

وی با بیان اینکه افخمی از نظر علمی رتبه بسیار بالایی دارد و در دانشگاه‌های کمبریج و سوربن تحصیل کرده است،خاطرنشان کرد:در بین اصحاب رشته زبانشناسی افرادی که رویکرد دینی داشته باشند بسیار کم هستند و دکتر افخمی جز معدود افراد هستند که رویکر دینی به رشته زبان شناسی دارند.

این استاد دانشگاه قم با بیان اینکه زمانی که حضرت امام(ره) در فرانسه بودند، افخمی مرتب با بیت امام در فرانسه ارتباط داشتند،گفت:دکتر افخمی به لحاظ شخصیت  دینی نیز  فردی معتقد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین