کد خبر: ۲۳۳۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

آمریکا خواستار اعزام فوری ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین شد

واشنگتن در واکنش به تحولات اوکراین و اعمال فشار بر روسیه خواستار اعزام ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش تسنیم به نقل از العربیه؛ دولت آمریکا در واکنش به آنچه "تحولات نگران‌کننده اوکراین" نامید خواستار اعزام فوری ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین شد.

این درخواست در حالی مطرح شده است که طبق اعلام قبلی،‌ جان کری وزیر خارجه این کشور قرار است امروز وارد کی یف شود.

پیشتر نیز یک مسؤول آمریکایی اعلام کرده بود که روسیه توانسته است به‌طور کامل بر شبه‌جزیره کِریمه سیطره یابد.

صبح امروز نیز خبری منتشر مبنی بر اینکه دولت خودمختار این منطقه یک نیروی دریایی مستقل ایجاد کرده است. فرماندهی این نیرو بر عهده دنیس برزووسکی فرمانده معزول نیروی دریایی اوکراین است.

روز گذشته نیز گزارش شد که بسیاری از نظامیان و واحدهای ارتش اوکراین در کِریمه از ارتش این کشور جدا شده و به نیروی دفاعی مستقل این منطقه پیوسته‌اند.

این تحولات در حالی رخ می دهد که کشورهای غربی به دنبال اعمال فشار هرچه بیشتر بر مسکو هستند تا مقامات کرملین را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود درباره اوکراین و منطقه کِریمه کنند.

در آخرین اقدام نیز 7 دولت از اعضای «گروه 8» با انتشار بیانیه‌ای ضمن نام بردن از خود خود تحت عنوان «گروه 7»، اعلام کردند در نشست مقدماتی سران این کشورها که قرار بود در سوچی روسیه برگزار شود مشارکت نخواهند کرد.

با این حال ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بار دیگر تأکید کرد که منافع شهروندان این کشور در اوکراین همچنان در معرض خطر قرار دارد. پیشتر مجلس دومای روسیه به دولت این کشور برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین به منظور حفاظت از شهروندان روسی و منافع آن‌ها در این کشور مجوز لازم را داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین