کد خبر: ۲۳۴۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
فرمانده انتظامی خرم‎آباد:

لرستان یکی از امن‎ترین استان‎های کشور است

فرمانده انتظامی خرم‎آباد از راه‎اندازی دو کلانتری سال آینده در این شهرستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین نجفی با حضور در ایسنا در جمع خبرنگاران گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس تنها جایی که باب شهادت آن همیشه باز بوده نیروی انتظامی است که جان خود را در طبق اخلاص قرار می‎دهند، نمونه آن شهید دهقانی است که در نقطه صفر مرزی با حیثیت و تعصبی که داشت اجازه ورود قاچاقچیان مواد مخدر را به کشور نداد و در این راه بعد از به هلاکت رساندن دو قاچاقچی، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی اضافه کرد: به جرأت می‎گویم لرستان یکی از امن‎ترین استان‎های کشور است و نسبت به سایر استان‎ها جرائمی که در اینجا رخ می‎دهد خیلی جزئی بوده و بالاترین جرمی که رخ می‎دهد کیف‎قاپی، سرقت از خودرو یا منزل است، اما به خاطر اینکه در زمینه احساس امنیت فرهنگ‎سازی زیادی در منطقه ایجاد نشده، مردم این حس را ندارند.

سرهنگ نجفی ادامه داد: در پنج ماه اخیر، طرح‎های زیادی را در مورد ارتقای امنیت منطقه انجام داده‎ایم و با تدابیر سردار قنبری، گشت‎های مبارزه با مواد مخدر، ساماندهی کلانتری‎ها، راه‎اندازی پلیس 110 به عنوان یگان عملیاتی و احداث ایستگاه‎های پلیس در حوزه‎های استحفاظی صورت گرفت که باعث افزایش امنیت و کشف جرایم بیشتر در منطقه شده است.

فرمانده انتظامی خرم‎آباد تصریح کرد: در 16 نقطه جرم‎خیز شهرستان گشت‎های موتوری ایجاد شد که کار فوریت‎های پلیسی و ارشادی را انجام می‎دهند. پنج خط تلفن فعال نیز به صورت شبانه‎روزی پاسخگوی سؤالات مردم است.

وی با بیان اینکه در داخل شهر در ‎کمتر از 12 دقیقه مأموران در محل حاضر شده و به دنبال آن یگان‎های پشتیبان به مشکلات مردم رسیدگی می‎کنند، اظهار کرد: در حضور به‎موقع و رسیدگی، مشکلاتی وجود دارد، اما تاکنون به بیش از 80 درصد اهداف مورد نظر خود در بحث ارتقای امنیت دست یافته‎ایم.

نجفی خاطرنشان کرد: هم اکنون شش کلانتری در خرم‎آباد فعالیت دارند که قرار است آنها را به هشت مورد ارتقاء دهیم، هر کلانتری در حال حاضر در حد رسیدگی به کار یک شهرستان انجام وظیفه می‎کند، اما آنها به‎طور کامل نمی‎توانند پاسخگو باشد. برای همین قرار است کلانتری 18 در بهار سال آینده در شهرک پارسیلون راه‎اندازی و در قاضی‎آباد نیز کلانتری که قبلاً در آنجا بوده، دوباره راه‎اندازی شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر یگان امدادی برای برخورد با جرایم خشن‎تر در شهرستان کم بوده که در بهار قرار است آن را به 100 درصد برسانیم. مشارکت مردم، همکاری مسئولین و رسانه‎ها می‎تواند کمک شایانی به افزایش امنیت در استان باشد که امیدواریم این تعامل بیش‎تر شود.

این مقام انتظامی افزود: هر ماه جلسه‎ای با حضور فرماندهی کل استان برگزار می‎شود که چشم‎انداز ورود به ماه جدید را تعیین می‎کنیم، عملکردها و برخوردهای پلیس با جرایم در ماه گذشته مورد بررسی قرار می‎گیرد و اگر در جایی نیاز به افزایش نیرو باشد در دست پیگیری قرار می‎گیرد.

نجفی با بیان اینکه در بهمن‎ماه در برخورد با کیف‎قاپان و سارقین خرد خوب عمل کردیم و این روند در اسفند نیز تداوم دارد، اضافه کرد: در چهارشنبه سوری متأسفانه بعضی از افراد به بهانه شادی برای افراد مزاحمت ایجاد کرده و به حریم شخصی افراد تعرض می‎کنند؛ ما مخالف شادی مردم نیستیم، اما به شرطی که آنها سلامتی و جان افراد را به خطر نیندازند، چرا که نیروی انتظامی حافظ جان و مال مردم است.

وی تصریح کرد: هر جا نا امنی و بی‎نظمی دیده شود، پلیس با آن برخورد می‎کند و در جهت این مهم یکی از وظایف ما برخورد با معتادین و مبارزه با مواد مخدر است. در خرم‎آباد هر روز پاکسازی محله‎ها صورت می‏گیرد اما متأسفانه به خاطر اینکه برخورد قضایی قوی و قاطعی با آن صورت نمی‎گیرد دوباره شاهد این معضل هستیم.

فرمانده انتظامی خرم‎آباد ادامه داد: از دیگر اقدامات نیروی انتظامی، ایجاد ‌پلیس محله‌ بوده که قرار است در محله‎ها از بین افراد معتمد، پلیس افتخاری تعیین کنیم تا با نیروی انتظامی در تعامل باشند، به این افراد یک دستگاه موتورسیکلت و یک کانکس در محله اختصاص داده می‏‌شود، البته موانع قانونی دارد که رایزنی‎هایی با دادستان انجام و سعی در مرتفع‎سازی آنها داریم.

نجفی بیان کرد: همچنین هر هفته در یکی از مساجد محله‎های استان با مردم دیدار می‎کنیم و از نزدیک انتقادات و پیشنهادات را می‎شنویم و به مسائل آنها رسیدگی می‎شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برنامه‎های نوروزی افزود: در این ایام سعی می‎شود از وجود متکدیان و معتادان تابلو، کنار چادرهای اسکان مهمانان نوروزی جلوگیری و با گشت‎های مستمر و شبانه‎روزی از سرقت‎های احتمالی خودرو و منازل افراد، پیشگیری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین