کد خبر: ۲۳۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰

گزارش نشریه اسراییلی از دومین فرد اضطراری مسافران اسراییلی در خاک ایران

داخل هواپیما مسافران اسراییلی زیادی بودند ، اما ماموران ایرانی که داخل هواپیما شدند پاسپورت های مسافران را چک نکردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشریه تایمز اسراییل گزارشی از فرود اضطراری یک هواپیمای خطوط هوایی " ترکیش ایر" که حامل مسافران اسراییلی بود، در خاک ایران (زاهدان) منتشر کرد.

به گزارش عصر ایران در این گزارش به سخنان یکی از خدمه اسراییلی هواپیما در مصاحبه با کانال 10 تلویزیون اشاره شده که می گوید دلیل فرود اضطراری بامداد دوشنبه هواپیمای "ترکیش ایر" حمله قلبی یکی از مسافران و نیاز به مراقبت های پزشکی برای او بود.

تایمز اسراییل به نقل از  این خدمه می نویسد: وقتی هواپیما فرود آمد احساس کردیم در یک مکان دور افتاده و پرت هستیم و امکانات اطراف، من را به یاد دهه 1960 انداخت، اما ما استرس زیادی نداشتیم.

وی می افزاید: داخل هواپیما مسافران اسراییلی زیادی بودند ، اما ماموران ایرانی که داخل هواپیما شدند پاسپورت های مسافران را چک نکردند. پس از فرود، چند مامور تعمیر و نگهداری از ایران به همراه چند پیرا پزشک برای مداوای بیمار وارد هواپیما شدند و پس از انجام چکاب و معاینات لازم هواپیما را ترک کردند.

تایمز اسراییل می نویسد: البته این نخستین بار نبود که یک هواپیمای حامل مسافران اسراییلی در خاک ایران می نشست . 6 سال پیش نیز یک هواپیمای حامل مسافران اسراییلی به دلیل نقض فنی مجبور به فرود در فرودگاه تهران شد.

آن هواپیما نیز از شهر استانبول عازم بمبئی بود . یکی از خدمه اسراییلی آن پرواز نیز پس از این حادثه در گفت و گو با روزنامه "یدیوت آحارونوت" گفت که ماموران ایرانی فرودگاه  او را در بخش " وی آی پی" درمان کردند و قبل از پرواز مجدد به مقصد هندوستان به او سوغات ایرانی هم دادند.

تایمز اسراییل می نویسد: به طور طبیعی هیچ پرواز اسراییلی در خاک ایران نمی نشیند اما بسیاری از اسراییلی هایی که می خواهند به کشورهای جنوب یا جنوب شرق آسیا بروند خطوط پروازی استانبول ، تاشکند و امان را به دلیل قیمت های پایین تر بلیت و نزدیکی مسافت پرواز انتخاب می کنند و این خطوط هوایی از کریدور هوایی ایران عبور می کنند.

به نوشته این نشریه اسراییلی: طبق قوانین بین المللی، ایران باید مسافران هواپیمای فرود آمده را مسافران کشور مبدا ( کشوری که هواپیما از آن به پرواز درآمده ) صاحب خط هوایی بداند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین