کد خبر: ۲۳۴۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
سخنگوی دولت خبر داد:

افزایش 20 درصدی حقوق دولتی‌ها/واریز حقوق‌ها از فردا/واریز یارانه، 20 اسفند

سخنگوی دولت با اعلام این که حقوق و مزایای اسفندماه کارکنان زحمت کش دولت فردا پرداخت می شود، گفت: حقوق کارکنان دولت سال آینده 20 درصد افزایش می یابد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمد باقر نوبخت» روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دولت به دنبال آن است تا هموطنان در روزهای پایانی سال از نظر وجوه نقد دچار مضیقه نشوند.

وی ادامه داد: یارانه نقدی خانوارها که معمولا در 22 هرماه پرداخت می شد در این ماه تا 20 اسفندماه به حساب آنها واریز می شود.


**افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال 93


سخنگوی دولت هم چنین به مصوبه امروز هیات دولت درباره افزایش حقوق کارکنان دولت اشاره کرد و افزود: حسب مصوبه ای امروز در هیات وزیران، حقوق و مزایای کارکنان اعم از شاغلین و بازنشستگان در سال آینده 20 درصد افزایش می یابد و به این ترتیب کارکنان دولت حقوق فرودین ماه را با 20 درصد افزایش دریافت خواهند کرد.

نوبخت با بیان این که قرار بود قبلا 18 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که انجام شد این رقم به افزایش 20 درصدی انجامید.


**یارانه های فروردین ماه بدون تغییر


وی هم چنین درباره نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها در سال آینده اظهار داشت: پرداخت یارانه ها در فروردین ماه، بدون تغییر انجام می شود و یارانه خانواده های محترم کما فی السابق پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری یادآور شد: مردم با ثبت نام نکردن خود این فرصت را ایجاد می کنند تا بتوانیم در سال آینده به صورت کاملا محسوس افزایش بهبود خدمات بهداشت و درمان داشته باشیم و همچنین بیمه کسانی که اکنون از دفترچه بیمه برخوردار هستند، ارزش دفترچه ها افزایش یابد.


** آرزوی آزادی مرزبانان قبل از اتمام سال

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره آزادی مرزبانان ربوده شده نیز گفت: من هم همانند شما و همه ایرانیان پر عاطفه لحظه شماری می کنم که خبر استخلاص مرزبانان غیور را داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم من به عنوان سخنگوی دولت خبر تلاش و مساعی بی وقفه ای که در انجام است را اعلام کنم، آرزو می کنم قبل از اتمام ماه اسفند شاهد آزادی این عزیزان باشیم.


** جلسات مستمری با صاحب نظران اصولگرا و اصلاح طلب دارم


سخنگوی دولت هم چنین به سوال خبرنگاری درباره گلایه های محمد رضا عارف پاسخ داد و گفت: بدون تردید دکتر عارف یکی از شخصیت های محترم و مجرب این نظام هستند و مورد احترام و اعتماد هستند، دولت هم خرسند می شود که از نظراتشان بهره مند شود.

نوبخت با یادآوری دوران انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، اضافه کرد: تردیدی ندارم که اظهار نظرهای دکتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نوعی نظرات دکتر عارف هم خواهد بود.

وی ادامه داد: در مناظره ای که در زمان انتخابات برگزار شد، من از طرف دکتر روحانی و طیب نیا از طرف دکتر عارف درباره مسایل و برنامه های اقتصادی مناظره داشتیم که مشخص شد نقطه نظراتمان خیلی مشترک است.

وی با بیان این که اقتصاددانان زیادی بودند که می شد از آنان در دولت استفاده کرد، افزود: به همین دلیل از علیرضا طیب نیا استفاده کردیم، فکر می کنم با حضور ایشان و دیگر دوستان دکتر عارف در دولت در واقع به نظرات دکتر عارف توجه شده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: به نمایندگی از دولت به خدمت دکتر عارف می رسم و نظرات وی را استماع می کنم، همان گونه که جلسات مستمری با صاحب نظران اصولگرایان و اصلاح طلبان دارم.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید از همه صاحبان نظران بدون جایگاه سیاسی آنها استفاده می کند.


** فریادهای اوباما ناشی از مغبونیت است


سخنگوی دولت همچنین درباره اظهارات اوباما گفت: قطعا آقای اوباما از این که می بیند سرمایه گذاران خارجی برای آمدن به ایران صف کشیده اند، احساس مغبونیت می کند و می داند که اوضاع از دستشان خارج می شود.

نوبخت به استقبال گسترده سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: دیوار تحریم ها در حال کوتاه شدن و فروریختن است و نشان می دهد که اقتصاد ایران در عرصه جهانی چقدر مهم است.

وی یادآور شد: معلوم می شود، ایران از نظر اقتصادی و مبادلات تجاری مهم است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اوباما و کسانی که می بینند اوضاع از دستشان خارج می شود، فریاد می کشند و این فریاد کشیدن ها ناشی از مغبونیت است


** نقشه راه اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تدوین می شود


نوبخت هم چنین درباره اقتصاد مقاومتی توضیح داد: اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به اهداف توسعه در سند چشم انداز و برنامه های پنج ساله بسیار سیاست تکمیلی و کمک کننده است.

وی خاطرنشان کرد: همه دولت خود را موظف به اجرای این سیاست ها می داند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری ادامه داد: رییس جمهوری هم به جهت جایگاه معاون اول، این سیاست ها را به ایشان ابلاغ کردند و همه دستگاه های دولتی به فراخور وظایف موظف به اجرای آن هستند.

نوبخت ادامه داد: تا پایان ماه برنامه های همه دستگاه ها جمع آوری می شود و نقشه راه را منتشر و از همان زمان آن را اجرا خواهیم کرد.

وی باردیگر تاکید کرد: همه اعضای دولت، خود را ملزم به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین