کد خبر: ۲۳۴۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹

شیب ملایم افزایش قیمتها در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرایی شدن مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها از اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: مرحله دوم این طرح تاثیر آنچنانی در افزایش قیمتها نخواهد گذاشت و شیب افزایش قیمتها ملایم خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی یزدانی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: دولت تدبیر و امید در انتصاب مدیران حداقل پنج پارامتر سلامت نفس، مقبولیت، همراهی با سیاست های دولت، تعامل با سایر قوا و استفاده از نیروهای بومی استان را درنظر می گیرد.

وی اظهارکرد: توصیه دولت به مدیران، برقراری تعامل نزدیک با مجلس شورای اسلامی و بسته نشدن دریچه انتقادات است؛ چراکه باید همواره این انتقادات با در نظر گرفتن فرهنگ غنی اسلامی در راستای منافع ملی باشد.

یزدانی با تاکید برلزوم تعامل مدیران با مردم تصریح کرد: تشکلها و انجمنهای بخش خصوصی باید در کنار دولت در راستای ارتقای سطح بهره وری و توسعه یافتگی استانها گام بردارند.

وی به صنعت فرش دستبافت استان اشاره و خاطر نشان کرد: فرش تنها صنایع دستی است که در حیطه وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ چراکه مهم ترین کالا برای صادرات محسوب می شود.

به گفته وی، اکنون بیش از 52 هزار بافنده فرش در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند که می طلبد با ارتقای سطح کیفیت بافت فرش، صادرات آن را در این استان رونق بخشید.

یزدانی با بیان اینکه مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها از اردیبهشت ماه سال آینده در کشور اجرایی می شود افزود: مرحله دوم این طرح تاثیر آنچنانی در افزایش قیمتها نخواهد گذاشت و شیب افزایش قیمتها ملایم خواهد بود به گونه‌ای که فشاری به جامعه وارد نمی شود.

وی به وضعیت اقتصادی استان اشاره و تصریح کرد: در این استان 29 هزار واحد صنفی فعال هستند که یک درصد واحدهای صنفی کشور را تشکیل می دهند که باتوجه به جمعیت استان آمار مطلوبی است اما ایراداتی در این زمینه وجود دارد که می طلبد در راستای توسعه اقتصادی استان این ایرادات برطرف شود.

یزدانی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی واگذاری واحدهای تولیدی وصنعتی به بخش خصوصی را دارد.

وی به آماری که در سال 2013 از 152 کشور دنیا منتشر شد اشاره کرد و گفت: کشور ما در بخش توسعه انسانی و توزیع درآمد رتبه 127 را داشت که نشان می دهد ما در توسعه اقتصادی عقب هستیم.

یزدانی اظهار کرد: در سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز شاخص‌های توسعه اقتصادی دقیقا اشاره شده است که نشان از اهمیت این موضع برای نظام اسلامی است.

وی نسبت چکهای برگشتی به مبادله شده استان را در سال 84، نیم درصد و در سال 91 11.8 درصد عنوان کرد و افزود: باید مسوولان به این امر توجه کنند که چرا باید این آمر افزایش یابد همچنین سازمان صنعت،معدن وتجارت که 40 درصد تولید ناخالص داخلی را هدایت می کند باید وقت بگذارد و موشکافانه این مسائل را بررسی کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات رحمان کرمی، رییس اسبق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تقدیر و سید نعیم امامی به این عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین