کد خبر: ۲۳۴۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶

وقتی برخی گروه‌ها لغو تحریم‌ها را برنمی‌تابند

به نظر می‌رسد اتفاقات خوب ملی و بین‌المللی کشور در سال جاری، به مذاق برخی اصلا خوش نیامده و هرچه بیشتر، دستاوردهای ملی به‌ویژه در عرصه لغو تحریم‌های بین‌المللی، عینی‌تر می‌شود با دستپاچگی بیشتری به تکاپو افتاده و سعی در غیرممکن جلوه‌دادن لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: این روزها مردم ایران در حالی به استقبال سال 1393 می‌روند که سالی پررویداد و در عین حال سرشار از اتفاقات خوب و موفقیت‌های بین‌المللی را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش آفتاب، در این میان شاید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با حضور حداکثری ملت بزرگ ایران، اثبات حق غنی‌سازی هسته‌ای با اتکا به دیپلماسی نرمش قهرمانانه و در نهایت، آغاز لغو تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه کشور و بازگشت منابع مالی بلوکه‌شده به کشور، دلیل کافی برای خوشحالی و آرامش خاطر این مردم شریف به‌ویژه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باشند؛ اما به نظر می‌رسد این اتفاقات به مذاق برخی، اصلاً خوش نیامده و هرچه بیشتر دستاوردهای ملی به‌ویژه در عرصه لغو تحریم‌های بین‌المللی عینی‌تر می‌شود، با دستپاچگی بیشتری به تکاپو افتاده و سعی در غیرممکن جلوه‌دادن لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران دارند!

آنچه در این روزها شاهد هستیم، نگرانی برخی طیف‌ها از آغاز روند لغو تحریم‌ها و بازگشت سیستم نقل و انتقالات مالی کشور به چارچوب کامل نظارتی و قانونی است. این نوع واکنش‌ها برای بسیاری از دلسوزان نظام نگران‌کننده است.

دیروز (چهارشنبه، 14/12/1392) خبرگزاری فارس مطلبی با عنوان «تائید‌ و تکذیب دولتی‌ها درباره انتقال ۵۵۰ میلیون دلار پول بلوکه‌شده ایران» منتشر کرد که بیش از پیش بر این نگرانی‌ها افزود. قابل توجه است که این خبر تنها ساعتی پس از اظهارات سخنگوی دولت و رییس کل بانک مرکزی -در تأیید دریافت مبلغ فاز اول دارایی‌های بلوکه‌شده کشور و نیز دریافت فاز دوم در چند روز آینده- منتشر شد. 

در بخشی از این خبر آمده است: "به نظر می‌رسد هدف اصلی دولت از مطرح‌نکردن عدم انتقال پول‌های بلوکه‌شده به داخل کشور، نگرانی از تحت‌‌الشعاع قرار گرفتن مذاکرات ژنو که همیشه از آن به عنوان دستاورد سیاست خارجی دولت یاد می‌کنند،‌ بوده است." 

باعث بسی تأسف است که به خاطر اصرار (شبهه‌برانگیز) بر ادامه شرایط تحریم، دولت را به عدم صداقت و ناکامی در عرصه دیپلماتیک بین‌المللی متهم می‌کنند. 

این در حالی است که تا کنون مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، نهادها و ارگان‌های اصلی کشور و ... همگی بر موفقیت‌های تیم دیپلماتیک کشور صحه گذاشته‌اند؛ اما برخی عمدتاً با استناد به منابع خبری بیگانه بر طبل ناامیدی و عدم امکان شکستن سد تحریم‌های ایران می‌کوبند.

مانده‌ایم که پابرجا ماندن تحریم‌ها و القای این موضوع که کشور همچنان در شرایط بحران و به‌دور از اموال بلوکه‌شده خود قرار دارد، چه منافعی می‌تواند برای برخی در داخل کشور داشته باشد!

به هر حال امید است، همه طیف‌های کشور همواره منافع خود را با منافع اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تطبیق دهند تا شاهد تثبیت بیش از پیش اعتبار این نظام در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین