کد خبر: ۲۳۴۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
با دفاع از آزادی‌های صنفی

مشاور وزیر ارشاد: انجمن‌های صنفی باید عاری از گرایش‌های سیاسی باشند

چندی پیش وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفته بود «تعطیلی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بر اساس شکایت وزارت اطلاعات و اقدام دادگستری در پلمپ آن انجام شده است؛ اما هم‌اکنون وزارت اطلاعات شکایت خود را پس گرفته و بین وزارتخانه‌های فرهنگ، کار و اطلاعات تفاهم کامل در این زمینه وجود دارد و انجمن می‌تواند با تشکیل مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره جدید کار خود را آغاز کند و از نظر این سه وزارتخانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: گویا اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مذاق برخی گروه‌ها خوش نیامد و شروع به جنجال‌سازی علیه وزیر ارشاد کرده‌ و خواستار عدم بازگشایی این انجمن شدند. در عین حال بخش گسترده‌‌ای از افراد و گروه‌ها از اظهارات وزیر ارشاد استقبال کرده و خواستار بازگشایی این انجمن شدند. اما دلیل هیاهوی مخالفان بازگشایی این انجمن و جریان‌سازی و فشار علیه وزیر ارشاد و این تشکل صنفی چیست؟

به گزارش آفتاب، بابک دربیکی مشاور وزیر ارشاد و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌باره معتقد است که «این گروه‌ها بیشتر به دنبال تقابل نیروهای درون نظام هستند. می‌خواهند بین دولت و پایگاه اجتماعی آن فاصله بیاندازند. در واقع، این تلاش برای جدایی بخش مذهبی و سنتی جامعه از طریق ایجاد حساسیت برای علما و مراجع مذهبی دنبال می‌شود.»

وی با دفاع از اظهارات وزیر ارشاد و بیان اینکه ما از آزادی‌های صنفی دفاع می‌کنیم، یادآور شد: وزیر ارشاد درباره سیاسی بودن یا نبودن انجمن صنفی روزنامه‌نگاران صحبتی نکرده و بحث وی تنها به خبری درباره پس‌گرفتن شکایت و توافقی که در حدود اختیارات دولت می‌شود بود. آقای جنتی گفته بود که وزارت اطلاعات شکایت خود را پس گرفته و از نظر سه وزارتخانه دولت در زمینه بازگشایی این انجمن مشکلی وجود ندارد و اصلاً به مشکلات یا موانعی که از نظر قوه قضائیه برای بازگشایی این تشکل صنفی وجود دارد اشاره نکرده بود، چون اساساً این حوزه در اختیار این وزارت خانه نیست.

وی افزود: بنابراین مسائلی که مربوط به وزارت ارشاد و دولت در این زمینه وجود داشت رفع شده است و نظر دادستان محترم نیز در خصوص فعالیت انجمن هم کاملاً روشن بود و اتفاقاً مورد استقبال خیلی از فعالان این حوزه قرار گرفت. ما هم کاملاً معتقدیم که انجمن‌های صنفی باید عاری از گرایش‌های سیاسی باشند. سیاسی شدن انجمن‌های صنفی در درازمدت برای اعضای نیز شرایط نامناسبی را فراهم می‌سازد و تجربه ثابت کرده که سیاسی‌شدن صنوف، آن‌ها را از رسیدگی به امور فعالان آن حوزه نیز باز می‌دارد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد درباره جنجال برخی گروه‌ها و رسانه‌ها دراین‌باره گفت: سخنان وزیر محترم کاملاً روشن بود ولی ظاهراً عده‌ای اصلا به دنبال این نیستند که چه حرفی زده شده، برای آنان فقط ایجاد جنجال مهم است تا از این طریق و از طریق صدها پیامک و وب‌سایت های مورد حمایتشان، حضورشان را به جامعه‌ای که پایگاه‌های سستی در آن دارند اعلام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین