کد خبر: ۲۳۴۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳

اعتراض ظریف به رفتار استرالیا در قبال پناهجویان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: زندگی و جان ملت ایران برایمان مهم است و بررسی رفتارهای استرالیا در قبال پناهجویان در دستور کار قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از روزنامه گاردین چاپ استرالیا، وزیر امور خارجه ایران گفت: ما پیش از این بیانیه ای علیه نوع رفتار استرالیا با پناهجویان ایرانی صادر کرده ایم.

به نوشته روز جمعه این روزنامه، ظریف در ادامه گفت: با توجه به مرگ یک ایرانی در جزیره مانوس، ایران و اندونزی در مورد رفتارهای استرالیا در قبال پناهجویان بحث و گفتگو می کنند.

رضا براتی ایرانی 23 ساله چهارم اسفند ماه به دلیل برخی تنش ها در یک اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس گینه پاپوا جان خود را از دست داد.

در پی کشته شدن این شهروند ایرانی، سیدحسین میرفخار مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر استرالیا در تهران مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت منجر به قتل این ایرانی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، دولت استرالیا سیاست های سختگیرانه ای در قبال پناهجویان اتخاذ کرده و بر اساس این سیاست ها پناهجویانی که از طریق آبهای اندونزی به این کشور وارد می شوند را به اردوگاه ها و بازداشتگاه های جزایر دورافتاده ای از قبیل مانوس و کریسمس اعزام می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین