کد خبر: ۲۳۴۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷

سخنان صریح آیت‌الله استادی در کنار مرقد امام خمینی

آیت الله استادی گفت: اکنون که می خواهیم وصیت نامه امام خمینی را در کتاب های درسی مدارس و دانشگاه ها بگنجانیم بهتر است که ما خودمان نیز بنشینیم و وصیت نامه ایشان را خوب مطالعه کنیم. سپس ببینیم ما خود آن طور که امام می خواستند هستیم یا نیستیم؟!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در شرایطی که آیت الله مهدوی کنی، شاهرودی و هاشمی رفسنجانی به مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر کبیر انقلاب اسلامی نرفتند،آیت الله رضا استادی امام جمعه موقت قم به نمایندگی از اعضای مجلس خبرگان در جمع اعضای مجلس خبرگانر در کنار مزار امام خمینی(ره) به نقد وضعیت موجود پرداخت.

او سخنان خود را با این کلام آغاز کرد:« مردم، جمع ما را به عنوان دست اندرکاران انقلاب می‌شناسند. اگر درست عمل نکنیم هم خودمان ضرر کرده ایم و هم به انقلاب آسیب رسانده‌ایم.»

بعد هم گفت:«ما در این مراسم باید به خاطر آوریم امام خمینی از ما چه می‌خواست.یکی از مباحث مهم مد نظر ایشان این بود که ساده زندگی کنیم و ما حتی به دنبال زندگی‌های متوسط که برخی به دنبال آن هستند نیز نباشیم تا از این طریق برای انقلاب جاذبه ایجاد کنیم.»

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: همچنین یکی از دیگر موارد مد نظر امام خمینی این بود که اگر قرار است کاری در مملکت انجام شود باید همگی متحد و هماهنگ باشیم. اگر در میان اهل علم و دین هم دو دستگی ایجاد شود و گروه بندی صورت بگیرد؛ چنین وضعیتی، مطمئنا مورد تایید و رضایت امام خمینی نخواهد بود.

استادی گفت: در حال حاضر، معیار، مقام معظم رهبری است به همین خاطر اگر بر اساس همین معیار عمل شود، درست عمل کرده‌ایم در غیر این صورت کسی بر خلاف این معیار عمل کردن را نمی‌پسندد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت فرمایشات و وصایای امام خمینی اظهار داشت: اکنون که می خواهیم وصیت نامه امام خمینی را در کتاب های درسی مدارس و دانشگاه ها بگنجانیم بهتر است که ما خودمان نیز بنشینیم و وصیت نامه ایشان را خوب مطالعه کنیم. سپس ببینیم ما خود آن طور که امام می خواستند هستیم یا نیستیم؟! خیلی به دیگران کاری نداشته باشیم ببینیم خود به عنوان یک امام جمعه یا غیر امام جمعه، یک قاضی و یک غیر قاضی چه کار می کنیم. واقعیت این است که خیلی جاها وضعیت ما قابل قبول نیست. اگر در زندگی‌های ما راه عوض شود، همه به خود ضرر زده‌ایم.

استادی با بیان اینکه از من خواسته شده است که موعظه کنم، افزود: موعظه معنایش این است که ما با دیگران کاری نداشته باشیم و ببینیم که خود چگونه عمل می‌کنیم. پس از آن نیز بدانیم که اطرافیان‌مان چگونه رفتار می‌کنند.

براساس گزارش سایت جماران استاد حوزه علمیه قم گفت: افرادی که در سن من هستند نباید به دنبال حرف‌هایی باشند که چه کسی جلو رفت و چه کسی چه حرفی را زد که اگر این گونه باشد و ما در پی چنین حرف‌هایی باشیم، باید بدانیم که خیلی از مرحله پرتیم.

وی افزود: یکی از مواردی که به ما تاکید شده است این است که اگر ظاهری داریم، در دل خود نیز متوجه وظایفی که بر اساس آن ظاهر بر ما مترتب می‌شود، باشیم. به طور مثال گفته شده است که اگر نماز می‌خوانیم مراقب حضور قلب خود در نماز باشیم و ظاهرمان نیز مطابق با این عمل‌مان باشد ولی اگر این گونه نباشیم که خود من یکی از این گونه افراد هستم، منافق خواهم بود و حداقل کاری که می‌توانیم بکنیم این است که اگر در دل خود آن گونه که در ظاهر وانمود می‌کنیم، نیستیم؛ لااقل قیافه و ظاهر خداگونه به خود نگیریم و ما که ظاهر خداگونه و پیامبرگونه به خود گرفته‌ایم، اگر بر خلاف این ظاهر عمل کنیم، رفتاری منافقانه خواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین