کد خبر: ۲۳۴۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

وزیر بهداشت خبر داد؛ افق روشن در صنعت دارو/ مشکلات به زودی حل می شود

وزیر بهداشت در نشست تولید کنندگان داخلی داروی کشوراز رونق قریب الوقوع این صنعت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هاشمی گفت : این جلسه باید تکرار شود تا از قالب شعاری در آید و عملی شود ما در مزارت بهداشت از بدو شروع کار از تولید دارو غافل نبودیم و در شورای سیاست گذاری به تولید و خودکفایی دارو توجه شد.

کسانی که الان برخی سیاستهای دارویی را اشتباه می دانند خودشان در این جلسات حضور داشتند .

وی گفت: الان در شورای فن آوری در تولید دارو واکسن و دارو توجه خاص می شود.در مورد تجهیزات پزشکی هم یک سرگردانی از گذشته داریم و به خاطر مشکلات و تحول نظام سلامت نتوانستیم تحولات مورد نظر را بدهیم.

وی همچنین گفت : بنای دولت تسهیل مشکلات دارویی ، رونق بازار و اعتماد به بخش خصوصی است در آینده مشکلات حل می شود و شاهد رونق بیشتر بازار هستیم

سیف: من مشکلات ارزی دارو را حل می کنم
رییس بانک مرکزی هم از حل مشکلات ارزی در این حوزه خبر داد
سیف گفت: یکی از بحثهای اساسی دولت در شروع کار حل مشکلاتی بود که به ما ارث رسیده بود ما بخشنامه های متناقض و مبهم در نظام بانکی را حل کردیم. یکی دیگر از مشکلات مسئولان و اعضای دولت این بود که مجبور بودند مشکلات را به مردم توضیح دهند اما وقتی ده درصد مشکلات را گفتم متهم به سیاه نمایی شدند.

وی همچنین گفت: من مشکلات ارزی دارو را حل می کنم و افق مثبت را در این صنعت میبینم
وی در مورد مشکلات این صنعت گفت: شرایط ناگوار روابط فعالان اقتصادی با بانک و عدم اعتماد بانکها با بانک مرکزی مشکلاتی را به وجود آورده بود تا اینکه در 16 آذر بخشنامه ای به بانکها دادیم تا روابط شفاف شود اما هنوز یک مشکل مانده بر اساس بودجه 92 هیج ارزی با نرخ مرجع نداریم اما در بخشنماه 16 آذر ما نرخ مرجع را متعهد شدیم که باید فکری برای آن کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: دولت بخش صد در صدی برای گشایش اعتبار اسنادی را حل می کند اما این بستگی به رابطه مشتری با بانک داردگاهی بانکها برای مشتریان خوشحساب تا ده درصد هم اعتبار باز می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین