کد خبر: ۲۳۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱

اشتون در کنفرانس خبری با ظریف: واقعا مشتاقم با رئیس جمهور و دیگر مقامات ایرانی صحبت کنم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: فکر می کنم با حمایت مردم ایران، اقدامات آقای ظریف، حمایت جامعه بین الملل و هدفی که داریم به موفقیت برسیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که شب گذشته به تهران سفر کرده در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف، گفت: ما اغلب با یکدیگر ملاقات می کنیم و مباحثی در خصوص مذاکرات هسته ای داریم ولی اولین بار است که مذاکرات دوجانبه ای داشتیم.

او ضمن قدردانی از ظریف برای دعوت به ایران و احترامی که برای وی به عنوان رئیس اتحادیه اروپا قائل شده اند، گفت: مذاکرات مفیدی داشتیم، فرصت شد که در مورد نگرانی های منطقه، وضعیت اسفناک در سوریه و مواردی درباره آینده افغانستان در زمینه مواد مخدر و پتانسیلی که درباره دیالوگ در خصوص مسئله حقوق بشر وجود دارد، صحبت کردیم.

او گفت: درباره مذاکرات در وین نیز گفتگو داشتیم و بنده واقعا مشتاق هستم که با رئیس جمهور و دیگر مقامات ایرانی مباحث خوبی داشته باشیم.
اشتون با اشاره به اینکه دیروز که به ایران آمدم روز بین المللی زن بود، گفت: افتخارم است که با زنان ایرانی صحبت کنم، این روز را با آنها جشن بگیرم و درباره مسائل مربوط به زنان در ایران و جهان صحبت کنم.

کاترین اشتون در این باره که آیا ایمان دارید که مذاکرات ایران و 1+5 به نتیجه برسد، گفت: من می خواهم شما را ارجاع دهم به توافقی که موقتا با یکدیگر داشتیم. باید ببینیم که چقدر به جلو می رویم و چه نشانه هایی را به شما می دهد و چه نگرانی هایی در جامعه بین المللی وجود دارد.
اشتون گفت: من آقای ظریف و تیم ایشان را برای کاری که انجام داده اند تحسین می کنم، من بیش از چهار سال است که با تیم ایران مذاکره می کنم و این توافقنامه موقتی بسیار مهم است.

به گزارش مهر، او ادامه داد: فکر می کنم با حمایت مردم ایران از کارهایی که انجام می شود و اقدامات آقای ظریف و حمایت جامعه بین الملل و هدفی که وجود دارد به موفقیت برسیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین