کد خبر: ۲۳۴۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴

ظریف در کنفرانس خبری با اشتون: مصمم به توافق درباره موضوع هسته ای هستیم

وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با اشتون تاکید کرد: ایران مصمم است درباره موضوع هسته‌ای به توافق برسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست مطبوعاتی مشترک خود با کاترین اشتون مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: خوشحالیم که برای اولین بار بعد از چند سال فاصله مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران آمد.

وی ضمن خوشامدگویی به اشتون گفت: این مصاحبه مطبوعاتی به دلیل برنامه‌ریزی برای انجام دیدار خانم اشتون با رئیس جمهور کوتاه خواهد بود. بحث‌های قابل توجهی در دیدار با خانم اشتون انجام شد از جمله وضعیت منطقه، آینده ارتباط ایران و اتحادیه اروپا و همچنین بحث درباره همکاری در خصوص مبارزه با تررویسم،‌ مواد مخدر، امنیت در افغانستان و وضعیت خطرناک و نگران‌کننده‌ای که در سوریه وجود دارد.

او گفت: ‌گفت‌وگو درباره موضوع هسته‌ای، مذاکرات و اجرای توافق‌های گذشته و نحوه پیگیری کار در آینده در این مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت.
ظریف با بیان این که ایران مصمم است درباره موضوع هسته‌ای به توافق برسد، گفت: امیدوارم با همکاری دو طرف بتوانیم موضوعات را به پیش ببریم.

وزیر امور خارجه گفت: ما نشان دادیم که به این مساله ایمان داریم و اراده سیاسی وجود دارد. ایران تعهداتی که باید انجام می‌داد را انجام داده و ادامه مسیر بستگی به طرف مقابل است که تا چه اندازه تحت توافقنامه تعهدات خود را انجام دهد و به میز مذاکره بیاید و این میل، تصمیم و تعهد وجود داشته باشد تا بتوانیم به توافقی برسیم که برای هر دو طرف مورد قبول است.

به گزارش ایسنا، ظریف گفت: در 4 یا 5 ماه آینده می‌توانیم این کار را انجام دهیم و حتی این زمان می‌تواند کمتر شود. باید بپذیرند که ایران فقط توافق‌نامه‌ای را قبول می‌کند که به حقوق مردم ایران احترام بگذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین