کد خبر: ۲۳۴۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸

معاون وزیر علوم: دانشگاه ایرانیان دانشجو بگیرد، کلاهبردار است

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 5 اسفند ماه سال جاری اعلام کرده بود که دانشگاه ایرانیان را به رسمیت نمی شناسد و این موسسه نمی تواند اقدام به جذب دانشجو کند.دانشگاه ایرانیان نیز در پی این اظهار نظربیانیه ای منتشر کرد و ضمن غیر قانونی خواندن نظر وزارت علوم اعلام کرد که این دانشگاه همچنان به جذب دانشجو ادامه می دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این بین سید جواد هروی رییسه کمیته اموزش عالی کمیسیون اموزش و تحقیقاتف مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و سعد الله نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم در تاکید کردند که تمامی دانشگاه های کشور مکلف به ژیروی از دستورات دفتر گسترش وزارت علوم هستند و دانشگاه ایرانیان نمی تواند بدون مجوز وزارت علوم اقدام به پذیرش دانشجو کند.

در این بین سعد الله نصیری قیداری ، معاون پارلمانی وزارت علوم و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص اخرین بررسی های وزارت علوم و تحقیقات در مورد دانشگاه ایرانیان گفت: روز شنبه این مسئله در شورای معاونین وزارت علوم مطرح شد و بنابراین شد که نظارت جمع بندی و در نهایت نظر نهایی در خصوص فعالیت این دانشگاه به زودی اعلام شود.
معاون پارلمانی وزارت علوم در ادامه این مطلب گفت: این دانشگاه دو بار به دو طریق برای راه اندازی دانشگاه اقدام کرده است بار نخست از طریق به نام دانشگاه جامع ایرانیان در دوبی اقدام کرده است و در نهایت نیز موافقت اصولی مدت دار گرفته اند و بعد از ان نیز دیگری اقدامی در این خصوص نکرده اند.

نصیری قیداری "موافقت اصولی" را یکی از قدم های راه اندازی دانشگاه توصیف کردو گفت: موافقت اصولی تنها یک قدم از راه اندازی یک دانشگاه است و صرفا با داشتن "موافقت اصولی" نمی توان دانشجو پذیرش کرد. پذیرش دانشجو تنها در مرحله ای می تواند و مجاز است رخ دهد که دانشگاه راه افتاده باشد یعنی با راه اندازی ان موافق شده باشد نه این که تنها مجوز "موافقت اصولی " را دریافت کرده باشد.
نصیری قیداری با بیان این که این مراحل در خصوص دانشگاه ایرانیان طی نشده است گفت: نه اساسنامه دانشگاه تصویب شد و نه صلاحیت هیئت موسس این دانشگاه تایید شده و از اساس هیچ قانونی در خصوص این دانشگاه راه اندازی نشده است. هیئت موسس باید حداقل 7 نفر باشند که هیئت موسس این دانشگاه 7 نفر نیستند و باید به طور حتم یک روحانی نیز در این هیئت باشد که هیئت موسس دانشگاه ایرانیان هیچ روحانی ندارد. ایرادات متعددی بر این دانشگاه وارد است و تازه این موارد همگی در روالی است که برای دانشگاه ایرانیان در دوبی طی شده است و در نهایت نیز به نتیجه نرسیده است و این دانشگاه حتی حق پذیرش دانشجو در دوبی را نیز ندارند چه رسد به تهران.

به گزارش خانه ملت، معاون پارلمانی وزارت علوم تاکید کرد: اگر دانشگاه ایرانیان- با توجه به این که مجوز قطعی ندارند- دانشجو بپذیرند مطابق قانون مصوب سال 72 مجلس کلاهبردار معرفی و شناخته خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین