کد خبر: ۲۳۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

مطهری‌نژاد: ارائه به‌موقع بودجه از ویژگی‌های سال 92 بود

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "رسیدگی به موقع به لایحه بودجه، مهمترین تفاوت سال 92 با سال‌های گذشته بود"، گفت: افزایش تعاملات با دنیا و همچنین کاهش تنش‌های بین‌المللی نسبت به ایران نیز از دیگر تفاوت‌های عمده سال 92 با سال‌های پیش از آن است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ارزیابی شرایط سال 92 از لحاظ سیاسی، با بیان اینکه "در این سال با حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، جهش بسیار خوبی ایجاد شد"، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات سال 92 بیانگر مطالبه بزرگ آنها با عنوان تغییر بود.

وی با بیان اینکه "تعامل با دنیا، یکی از فرازهای گسترده مطالبه مردم برای تغییر به حساب می‌آید"، تصریح کرد:‌ تاکنون این اقدام مسیر خوبی را طی کرده است.

این فعال سیاسی به شرایط سیاسی سال 92 در داخل کشور نیز اشاره کرد و با بیان اینکه "در این سال مشکلات بسیاری برای جامعه بوجود آمد"، گفت: در این سال مشکلات بسیاری هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ فرهنگی و اقتصادی برای مردم بوجود آمد که تاکنون هیچ پاسخی به آنها داده نشده است.

مطهری‌نژاد ادامه داد: در سال 92 پاسخ درخوری به نهادینه شدن قدرت در جامعه داده نشد. در این سال یکی از مهمترین مواردی که باید مورد توجه قرار می‌گرفت، وضعیت احزاب بود که متأسفانه هنوز وضعیت آنها مشخص نیست؛ چراکه نه آنها و نه نهادهای مدنی دیگر آنطور که باید از اقتدار کافی برخوردار نیستند و آنگونه که شایسته نظام است، تعامل و گفت‌وگو میان این گروه‌ها در کشور شکل نگرفته است.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "اقدامات خوبی در جهت تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری در سال جاری صورت گرفت"، خاطرنشان کرد: چنانچه وضعیت احزاب و دیگر مشکلات جامعه سامان پیدا کند، می‌توانیم شاهد به قله رسیدن حماسه سیاسی در نظام جمهوری اسلامی باشیم.

وی در ادامه به مقایسه سال 92 با سال‌های پیش از آن پرداخت و گفت: یکی از مهمترین تفاوت‌هایی که امسال با سال‌های گذشته داشت، گسترده‌تر شدن مشارکت مردمی در انتخابات و همچنین راهپیمایی‌های صورت گرفته در همین سال بود؛ چراکه در سال‌های قبل به دلیل برخی مسائل، مشارکت مردمی در سطح حداقلی بود اما امسال مشاهده کردیم که این مشارکت منسجم‌تر شده و مردم حضور گسترده و پرشوری از خود در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند.

مطهری‌نژاد همچنین اظهار کرد: تفاوت دیگر سال 92 با سال‌های پیش از آن، این بود که در این سال تعامل ما با دنیا افزایش یافت و تنش‌های بین‌المللی که نسبت به کشورمان وجود داشت نسبت به گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شد.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، تغییر ادبیات گفت‌وگوی سیاسی در کشور را از دیگر ویژگی‌های سال 92 دانست و گفت: ما امسال مشاهده کردیم که ادبیات گفت‌وگوی سیاسی تغییر بسیار چشمگیری پیدا کرده است و تبدیل به ادبیاتی مؤدبانه و متوازن شده به طوریکه این ادبیات به سطح مردم نیز راه پیدا کرده است و مردم در مکالمات روزانه خود نیز از این ادبیات مؤدبانه استفاده می‌کنند.

وی، همکاری و تعامل نزدیک مجلس و دولت را از دیگر تفاوت‌های سال 92 با سال‌های قبل دانست و یادآور شد: ما در سال 92 شاهد نزدیکی و تعامل بسیار گسترده مجلس و دولت بودیم.

این فعال سیاسی، عمده‌ترین تفاوت سال 92 با سال‌های پیش از آن را تحویل به موقع لایحه بودجه 93 و همچنین تصویب به موقع آن دانست و گفت: امسال ما مشاهده کردیم که در سایه حماسه سیاسی که در ابتدای سال به وقوع پیوست، لایحه بودجه سال 93 در زمان مقرر خود به مجلس تحویل داده شد و همچنین مجلس نیز در زمان تعیین شده در قانون اساسی این بودجه را تصویب کرد و به دولت بازگرداند.

مطهری‌نژاد در پایان با بیان اینکه "من بسیار امیدوار هستم که سال 93 سال بهتری نسبت به امسال و سال‌های گذشته باشد"، به پیش‌بینی شرایط سیاسی کشور در سال آینده پرداخت و افزود: به نظر من چنانچه روند فعلی ادامه پیدا کند، قطعاً وضعیت کشور هم از لحاظ سیاسی و هم از جهات دیگر به سمت بهبود روزافزون حرکت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین