کد خبر: ۲۳۵۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱

بورس تهران در سرازیری/ برگشت شاخص به کانال 76 هزار واحد

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز نیز ریزش شدیدی را تجربه کرد و به کانال 76 هزار واحد برگشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بورس اوراق بهادار تهران در چهارمین روز معاملاتی هفته نیز به روند نزولی خود ادامه داد و با 636 واحد افت به کانال 76 هزار واحدی رسید.

به این ترتیب در حالی بورس تهران به روزهای پایانی سال نزدیک می شود که امید سهامداران به بهبود بورس بعد از بازگشایی نمادهای پتروشیمی به نا امیدی تبدیل شده و معامله‌گران همچنان با نبود انگیزه ناشی از محدودیت‌های فروش مواجه هستند.

این در حالی است که این طرح کارایی اولیه خود را از دست داده و فعالان بازار سرمایه در انتظار کاهش و یا رفع محدودیت‌ها در روزهای پایانی سال هستند اما با این حال خبری از تصمیم جدید سازمان بورس در این خصوص و نیز بهبود وضعیت بازار نیست.

بر این اساس در بازار روز سه شنبه قیمت اکثر سهام شرکتها با افت مواجه شد و شاخص بورس به ارقام 18 آبان ماه رسید و دوباره به عدد 76 هزار و 582 واحد رسید.

در بازار امروز شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، ملی مس، تاپیکو، مخابرات، نفت و گاز پارسیان،پالایشگاه تبریز، توسعه معادن و فلزات، بانک پارسیان،بانک صادرات و سایپا بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز شرکتهای داروسازی همچون زهراوی و جابربن حیان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و حفاری شمال، نیرو ترانس و بانک سینا بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

به گزارش ایسنا، همچنین در بازار از ارزش معاملات به شدت کاسته شد و بیش از 418 میلیون سهم به ارزش 17 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت؛ارزش بازار سرمایه نیز روند نزولی در پیش گرفت و تا سطح 374 هزار میلیارد تومان عقب نشینی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین