کد خبر: ۲۳۵۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
روحانی اهداف سفر خود را تشریح کرد

ارتقاء روابط ایران و عمان/گفت‌وگو درباره همکاری‌های بین‌المللی

رئیس‌جمهور با اشاره به حساسیت مسائل مربوط به منطقه خلیج فارس و خاورمیانه گفت: در سفر به عمان، مسایل مربوط به منطقه با مقامات این کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ترک تهران به مقصد عمان، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفرم به عمان در پاسخ به سفر پادشاه عمان به تهران است که در شهریور امسال انجام شد.

رابطه با کشورهای اسلامی و همسایه اهمیت ویژه‌ای دارد

وی با اشاره به اهداف سفر دو روزه خود، گفت: اهداف این سفر، تقویت روابط دوجانبه بین ایران و عمان است؛ چراکه رابطه ایران و کشورهای اسلامی و همسایه برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و کشورهای جنوبی خلیج فارس و دریای عمان بخاطر حساسیت بالای این آبراه، اهمیت ویژه‌ای دارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه عمان در یک سمت تنگه هرمز قرار دارد و ایران در سمت دیگر این تنگه است، خاطرنشان کرد: همواره با عمان روابط خوبی داشته‌ایم و بویژه در این دولت روابط دو کشور گام به گام به سمت استحکام بیشتر رفته است.

به دنبال توافقات نجاری و فرهنگی جدید با عمان هستیم

روحانی همچنین به سفر پادشاه عمان به ایران در شهریور امسال اشاره کرد و گفت: در سفر سلطان قابوس به تهران، قراردادهایی امضا و توافق‌هایی انجام شد و در این سفر نیز به دنبال اجرایی کردن توافقات و تفاهمات جدید با این کشور در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، نفت و گاز، مسایل پولی و بانکی و مسایل فرهنگی هستیم.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تصریح کرد: ما با کشور عمان همواره در زمینه مسایل بین‌المللی نیز همکاری‌هایی داشته‌ایم که این همکاری در این سفر مدنظر قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین