کد خبر: ۲۳۵۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷

تاجگردون: انتخابات و مذاکرات شاخص‌های بورس را بالا برد

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و مذاکرات هسته‌ای با 1+5 را از جمله دلایل ارتقای شاخص‌های بازار بورس در سال 92 عنوان کرد و گفت که علیرغم افت شاخص‌ها در روزهای اخیر بازار بورس هنوز از باثبات‌ترین بازارهاست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: بازار بورس در سال 92 به جایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شد و بر اساس اطلاعات ارائه شده ورودی به بورس از نظر تعداد افراد هم خوشبختانه بالا بوده است.

وی افزود: رشد قابل توجه درصد کسانی که در بورس فعال هستند هم به دلیل جذابیت بازار بوده و هم اینکه مردم اطمینان خاطر بیشتری نسبت به بازار بورس داشته‌اند و نمی‌توان گفت افزایش مبادلات در بورس حباب بوده زیرا شاخص‌ها نشان داد که این ظرفیت وجود دارد.

نماینده مردم گچساران در مجلس اظهار کرد: دو فاکتور اصلی که عمدتا ناشی از مصوبات مجلس در بودجه 93 بود اثر منفی در شاخص‌های بورس گذاشت و قدری مردم، سهامداران و سرمایه‌گذاران را در ادامه فعالیت‌یشان در بورس متضرر کرد. در واقع مصوبه مجلس در مورد خوراک پتروشیمی‌ها و عوارض سنگ آهن بر بازار بورس تاثیر منفی گذاشت زیرا سهم این دو بخش در بازار بورس کم نیست و با توجه به پیوسته بودن بازار توانست تاثیرگذار باشد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: البته به نظر من هنوز هم بازار بورس و بازار سرمایه از باثبات‌ترین بازارهاست و تعرض به این بازارها سخت و کمتر است و خیلی نمی‌توان آنها را دستخوش تحولات قرار داد. شرایط کنونی و چند سال گذشته هم نشان داده که بازار بورس از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تاجگردون با اشاره به افت شاخص بازار بورس در روزهای گذشته، یادآور شد: با وجود افت شاخص در روزهای اخیر قدر مطلق فعالیت بورس در سال 92 مثبت بوده و من فکر می‌کنم سال 93 می‌تواند اتکای خوبی برای بازار باشد و خیلی در این سال بازار بورس نباید دستخوش تغییرات شود ضمن اینکه مجلس و دولت هم باید دقت کنند که بازار بورس به مشکل بر نخورد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری انتخابات ریاست‌جمهوری و تحولات ژنو در وضعیت بازار بورس، گفت:‌ هر قدر کشور به سمت امنیت برود طبیعتا امنیت بازار بورس هم بیشتر می‌شود البته بازار بورس نسبت به سایر بازارها اهمیت بیشتری دارد و اگر ما دچار مشکل هم باشیم امنیت بیشتری دارد.

نماینده مردم گچساران در مجلس خاطرنشان کرد: در سال 92 انتخابات ریاست‌جمهوری و مذاکرات ژنو بر ارتقای شاخص بورس اثر گذاشت و دو فاکتور اقتصادی یعنی مصوبات مجلس در مورد عوارض سنگ آهن و خوراک پتروشیمی‌ها اثر منفی بر بازار بورس داشت.

به گزارش ایسنا، تاجگردون با بیان اینکه در سال 93 بازار بورس از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد، تاکید کرد: این افت و خیزها طبیعت بازار است البته تحولات سیاسی در بازار سهم مشخصی دارد و اینطور نیست که بازار را بخواباند زیرا سهم بازار در اقتصاد خیلی بالاست و به این راحتی تحت‌الشعاع قرار نمی‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین