کد خبر: ۲۳۵۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۲

واكنش‌ قشقاوی به ديدارهای اشتون در تهران

معاون پارلمانی وزارت خارجه می‌گوید: «درمورد دیدارهای خانم اشتون با فعالان زن هیچ گونه هماهنگی با وزارت امور خارجه نشده بود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسن قشقاوی، در مصاحبه با سايت تدبیر با بیان اینکه سوال درباره سیاست خارجی دولت حق نمایندگان است، تاکید کرد: «این موضوع که وزارت امور خارجه در جریان این دیدارها نبوده است را هم خانم افخم سخنگوی این وزارت خانه بیان کرد وهم در دیدارهایی که با برخی نمایندگان داشتیم بیان کردیم. اما متاسفانه برخی دستاوردهای مهم سفر خانم اشتون به تهران را نادیده گرفته و تنها به این موضوع می پردازند.وزارت خارجه البته آماده پاسخگویی به سوال نمایندگان درباره دیدار های غیر رسمی خانم اشتون هست.»

معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه ادامه داد: «وزارت امور خارجه حتی به سفارت اتریش در تهران تذکر رسمی داده است.کاریی بیشتر از این از دست وزارت خارجه بر نمی آید.نمایندگان دقت کنند که چه کسی از جنجال بر سر دیدار های غیر رسمی خانم اشتوندر جریان سفر به ایران سود می برد؟ بدون شک آن کسانی که قبل از آمدن خانم اشتون به ایران از او خواسته بودند این کار را نکند. چرا این دوستان منتقد به دستاوردهای سفرخانم اشتون به ایران دقت نمی کنند.» به گفته قشقاوی «موضع وزارت امور خارجه درباره دیدار خانم اشتون با فعالان زن همانی است که خانم افخم بیان کردند و تغییری در این موضع به وجود نمی‌آید.»

او همچنین درباره حجم زیاد سوال‌های نمایندگان از محمدجواد ظریف اظهار کرد: «سوال حق طبیعی نمایندگان است. آقای ظریف نیز هربار که نمایندگان درخواست داشتند به کمیسیون‌های تخصصی رفته و توضیح‌های لازم را داده است.این بار هم جواب مناسب به سوال نمایندگان داده می شود.»

معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه، می‌گوید: « بسیاری از پاسخ‌های آقای ظریف قانع کننده بود و حتی بسیاری از نمایندگان سوالشان را پس گرفتند. به همین دلیل است که از ابتدای کار دولت هیچ سوالی درصحن علنی مجلس از وزیر امورخارجه مطرح نشده است. در واقع این نشان دهنده وجود تعامل متطقی بین وزارت خارجه و مجلس است این بار هم آماده ایم به سوالات نمایندگان پاسخ دهیم.»

قشقاوی همچنین درباره آخرین وضعیت پیگیری دو سرنشین ایرانی هواپیمای مفقود شده مالزی، بیان کرد: «وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع است. گرچه هنوز در مورد اصل واقعه، سرنوشت هواپیما و چرایی این اتفاق ابهام وجود دارد و حتی مسئولان مالزی نیز هیچ خبری را با قطعیت اعلام نکرده‌اند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین