کد خبر: ۲۳۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹

يك زن باردار و سه افغاني در سه جنايت جان باختند

كارآگاهان پليس سيستان و بلوچستان ردزني فرد يا افرادي را آغاز كرده‌اند كه از 10 اسفندماه در شهرستان سراوان چهار نفر را به قتل رسانده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش اعتماد، پليس سراوان در حالي تحقيق در اين باره را در دستور كار دارد كه شواهد اوليه نشان از آن دارد كه عامل يا عاملان به قصد سرقت به سراغ قربانيان رفته‌اند. يك زن باردار، يك نوجوان افغاني كه در آستانه ازدواج بوده و دو برادر افغاني ديگر قربانيان اين ماجرا هستند.

 گرچه سه قرباني ديگر افغاني هستند و شايد بتوان بين اين قتل‌ها از نظر تابعيت قرباني ارتباطي فرض كرد اما وجود يك زن آن هم باردار اين سوال را مطرح مي‌كند كه عامل يا عاملان اين قتل‌ها در جست‌وجوي چه چيزي بوده‌اند.

سرهنگ محسن داوودي، فرمانده نيروي انتظامي شهرستان سراوان روز جمعه در مراسم نماز جمعه اين شهرستان حاضر شده و ضمن توضيح درباره اين قتل‌ها و سرقت‌هايي كه در چند هفته گذشته رخ داده از دستگيري چند مظنون در اين باره خبر داده است. گرچه هنوز هيچ دليل و نشانه‌يي براي مرتبط دانستن اين قتل‌ها وجود ندارد اما مردم شهرستان سراوان وقوع سرقت‌هاي مسلحانه در اين شهر‌ را مرتبط با اين جنايت‌ها مي‌دانند.

حسن سردارزهي يكي از اهالي شهرستان سراوان درباره اين وقايع تاكيد كرد: مسائلي كه الان مردم نگران آن هستند مربوط به همين اسفندماه است و آنها اين موارد را كنار هم قرار مي‌دهند.

نخستين جنايت چگونه رقم خورد؟

دهم اسفندماه نخستين ماجراي جنايي در سراوان رقم خورد. فردي به يك صافكاري معروف به گلاب كه در محدوده شركت ايران‌خودرو (پشت اين شركت) واقع است مراجعه كرد.

 او خطاب به سه برادر افغاني كه هر سه با مجوز در ايران اقامت داشتند و به صافكاري مشغول بودند گفته كه خودروي او در منطقه آسكان به‌شدت دچار سانحه شده و لازم است آنها به محل رفته و ببينند كه بايد چه كاري براي آن انجام دهند.

 برادران افغان نيز در پاسخ به او تاكيد مي‌كنند كه دست به كار صافكاري هستند و بهتر است او خودرويش را با جرثقيل به محل بياورد. كارگر اين صافكاري درباره روز حادثه گفت: وقت ناهار بود و سه برادر مردي را كه آمده بود به صرف ناهار دعوت كردند. آن مرد تا غروب آنجا ماند و در حالي كه سه برادر قصد تعطيل كردن كارگاه را داشتند گفت اگر صبر كنيد خودروي من با جرثقيل در حال انتقال به اينجاست تا آن را تحويل‌تان دهم. گلاب، برادري كه اينك مجروح است و در حال مداوا درباره آن روز گفت: ما به خواسته آن مرد منتظر مانديم ولي هنوز يك ساعت نگذشته ديديم چهار نفر مسلح به اسلحه كلاشينكف وارد صافكاري شدند.

كاركنان صافكاري در مجموع 10 نفر بودند. مردان مسلح كه مشخص شد با فرد مراجعه‌كننده همدست بودند همه را در يك محل جمع كردند. گلاب برادر بزرگ‌تر درباره چگونگي وقوع تيراندازي و مرگ دو برادرش توضيح داد: مردان مسلح از همه خواستند كه روي زمين بخوابند. برادرم مقاومت كرد و همين باعث شد مردان مسلح اورا به‌شدت بزنند. با اين واقعه برادر ديگرم به كمكش آمد كه همين باعث تيراندازي شد.

عبداللطيف جعفري با اصابت گلوله به شكم و گردن به قتل رسيد و عبدالوحيد جعفري با اصابت تير به قلب جان باخت. «گلاب» برادر بزرگ‌تر نيز با اصابت دو گلوله به دو پايش زخمي شد. هنوز انگيزه اين افراد مسلح مشخص نشده و فرضيه‌يي هم درباره اين جنايت قوت نگرفته است.

دومين جنايت؛ قتل زني باردار

جنايت دوم را شوهر زني جوان روايت كرده است. «محمدصالح» درباره روز يكشنبه 18 اسفندماه و تنها ماندن همسرش مثل بقيه روزها كه او به محل كارش مي‌رود گفته است.

اين مرد تاكيد كرد: دوماهي بود كه از باردار شدن همسرم باخبر شده بوديم. من صبح آن روز به محل كارم رفتم و حدود ساعت 9 خواستم حال همسرم را بپرسم. همسرم گفت كه حالش خوب نيست. از ساعت 9 تا 11:30 ديگر با او تماسي نداشتم.

محمدصالح درباره آن روز و چگونگي مطلع شدن از حادثه‌يي كه براي همسرش رخ داده، افزود: حدود ساعت 11:30 زنگ زدم ببينم حالش چطور است كه ديدم تلفنش از دسترس خارج شده. چنين اتفاقي سابقه نداشت. نگران شدم و با خواهرم تماس گرفتم كه در نبود من به او سر مي‌زد.

اين مرد تصريح كرد: وقتي به خواهرم گفتم برود و ببيند چرا همسرم جواب نمي‌دهد چند دقيقه‌يي بيشتر طول نكشيد كه خواهرم سراسيمه زنگ زد كه همسرت افتاده روي زمين بيا كمك. محمدصالح به خواسته خواهرش به سرعت به خانه مي‌رود و مي‌بيند كه يك آمبولانس جلوي خانه ايستاده و با خود تصور مي‌كند همسرش به دليل بارداري بدحال شده است.

اين مرد درباره همسرش «شه‌بي‌بي اربابي» توضيح داد: وقتي به در خانه رسيدم ديدم همه همسايه‌ها گريه و زاري مي‌كنند. وقتي همسرم را ديدم كه غرق در خون است فهميدم كار از كار گذشته است. به گفته محمدصالح اتاق‌هاي خانه به هم ريخته بوده و به نظر مي‌رسيده فرد يا افرادي براي سرقت به خانه آمده بودند.

 اين مرد درباره چگونگي قتل همسرش گفت: به نظرم همسرم با فرد يا افرادي مواجه شده كه مي‌خواستند سرقت كنند. او مقاومت كرده و فرد يا افرادي كه به خانه آمده بودند با يك ضربه به سينه چپ او را كشته‌اند. براساس شكايتي كه اين مرد به پليس كرده از خانه يك تلفن همراه و يك سنجاق طلا سرقت شده است.

يك افغاني در جوبلوچان كشته شد

يك روز بعد از آنكه «شه‌بي‌بي» به قتل رسيد در محله «جوبلوچان» سراوان به پليس اطلاع داده شد كه نوجواني افغاني به نام نقيب‌الله به ضرب گلوله به ناحيه صورت به قتل رسيده است. بنا به گفته نامزد نقيب‌الله آن روز اهل خانه قرار بود براي شركت در يك عروسي به خانه يكي از آشنايان بروند. نقيب‌الله‌زاده سراوان است و او نيز مجوز اقامت در ايران را دارد. قرار بود نقيب‌الله و نامزدش در همين روزها ازدواج كنند.

روز حادثه نقيب‌الله به درخواست پدرزنش در خانه او حاضر مي‌شود تا خانه خالي نماند. نامزدش نيز همراه او مي‌ماند. ساعتي از صبح نگذشته نامزد نقيب‌الله سراسيمه او را صدا مي‌كند كه بيا ببين اتاقي كه جهيزيه‌ام در آن بوده به هم ريخته است. نوجوان افغال هم اول نامزد خود را آرام كرد و بعد به سراغ آن اتفاق رفت. لحظه‌يي از ورود او به داخل اتاق نگذشته بود كه فردي نقابدار جلوي او ظاهر شد. نقيب‌الله كه دريافته بود اين مرد سارق است با او درگير شد تا مانع از فرارش شود غافل از آنكه آن مرد يك اسلحه كلت كمري دارد. زمان زيادي طول نكشيد كه صداي جيغ نامزد نقيب‌الله به گوش رسيد. مرد نقابدار با شليك يك گلوله به صورت نقيب‌الله او را به قتل رسانده و از محل گريخته بود. براساس بررسي‌هاي پليس مشخص شده است كه فرد نقابدار يك گلوله هم به سوي نامزد نقيب‌الله شليك كرده اما اين شليك موفق نبوده است.

یكي از بستگان اين خانواده گفت: پليس گفته است ضارب نقيب‌الله شناسايي و دستگير شده و گويا يكي از سابقه‌داران سراوان است كه با قيد وثيقه از زندان آزاد شده بوده است. گرچه سلاح به كار گرفته شده در اين قتل‌ها هيچ‌كدام مشابه ديگري نبوده است اما مردم سارقان مسلح را عامل وقوع اين جنايات مي‌دانند. سلاح به كار گرفته شده در ماجراي صافكاري گلاب كلاشينكف بوده و تعداد سارقان شش تن بوده است.

در ماجراي قتل «شه‌بي‌بي» قتل با سلاح سرد رخ داده و ماجراي آخر نيز با يك كلت كمري. با اين حال هنوز هيچ رابطه‌يي بين اين قتل‌ها شناسايي نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین