کد خبر: ۲۳۵۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
از سوی دادگاه ویژه روحانیت اعلام شد؛

محکومیت 16 متهم و تبرئه هفت نفر در حادثه 22 بهمن قم

دادگاه ویژه روحانیت قم با صدور اطلاعیه‌ای از محکومیت 16 متهم و تبرئه هفت نفر در حادثه 22 بهمن سال 91 قم خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر در قم، متن اطلاعیه دادگاه ویژه روحانیت که در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است بدین شرح است:

بسمه تعالی

در پی انتشار اخباری در خصوص پرونده اخلال در مراسم 22 بهمن سال 91 در حرم حضرت معصومه(ع) برای تنویر اذهان عمومی به اطلاع می‌رساند از مجموع 23 متهمین پرونده مربوط با احراز اتهامات انتسابی، نسبت به تعداد 16 نفر از آنها در دادگاه بدوی نظر به محکومیت و نسبت به 7 نفر دیگر به برائت اظهار نظر شده است.

لازم به ذکر است، احکام صادره غیرقطعی و پرونده همچنان در سیر مراحل دادرسی قرار دارد، لذا هرگونه اظهارنظر غیر رسمی در این خصوص فاقد اعتبار است.

به گزارش مهر، در 22 بهمن ماه 91 دکتر علي لاريجاني در حرم حضرت معصومه(س) در حال سخنراني بود كه ناگهان عده‌اي از گوشه و كنار حرم مطهر اقدام به پرتاب مهر و کفش به رئيس مجلس کردند و عده‌ای نیز شروع به سردادن شعارهایی از جمله "لاریجانی، بصیرت، بصیرت"، "خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت" و... کردند، اما رئیس مجلس بی توجه به این شعارها، سخنرانی خود را ادامه داد اما ادامه روند اخلال موجب بر هم خوردن مراسم سخنراني و موجب شد تا این اتفاق به پرونده «غائله قم» مشهور شود و ابعاد آن تا به امروز ادامه داشته باشد.

شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در تاریخ 15 خرداد 1385 نیز شاهد بی حرمتی عده‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

بعد از این ماجرای 22 بهمن‌ماه 91 بسیاری از مراجع و علما و شخصیت‌ها این حادثه را محکوم کردند و در مجلس نیز کمیته‌ای با عنوان کمیته تحقيق به منظور پیگیری این حادثه شکل گرفت و بعد از مدتی گزارش این کمیسیون توسط سیدحسین نقوی‌ حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اسفندماه سال 91 در صحن علنی مجلس قرائت شد.

وی پیش از قرائت این گزارش در خصوص برخی اظهار نظرها درباره نحوه انتخاب اعضای این کمیته، با بیان اینکه هیچگاه برای انتخاب اعضای کمیته‌های ویژه، رای‌گیری نشده و این بار هم نشد، گفت: این افراد توسط رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و بعد از اعلام ماموریت تعیین شدند.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل، نمين، نير و سرعين و نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، مهدي دواتگری نماينده مردم عجب‌شير و مراغه و رئيس كميته مطالبات ملي مجلس، سيدحسين نقوي‌ حسيني نماينده مردم ورامين و قرچك و سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، جواد جهانگيرزاده نماينده مردم اروميه از اعضای این کمیته بودند.

امروز نیز بعد از گذشت بیش از یکسال از این حادثه رأی دادگاه ویژه روحانیت در مورد غائله قم اعلام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین