کد خبر: ۲۳۶۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸

پرویز تناولی: از کسانی که وحشیانه مجسمه‌هایم را بردند شکایت کرده‌ام

من خودم را به آنجا رساندم. وقتی علت کارشان را جویا شدم گفتند که حکم دادگاه دارند. البته تا آخرین لحظه خارج کردن مجسمه‌ها حکم را به من نشان ندادند و وقتی می‌خواستند بروند من حکم را دیدم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرویز تناولی گفت: از کسانی که وحشیانه به خانه من حمله کردند و باعث وارد شدن صدمات شدیدی به مجسمه‌هایم شده‌اند به مراجع قضایی شکایت کرده‌ام و اعتراضم را دنبال خواهم کرد.

این مجسمه‌ساز در گفت‌و‌گو با ایسنا، دیشب عده‌ای که حدود 20 نفر می‌شدند 11 مجسمه من را با کامیون و جرثقیل به صورت بسیار ناشیانه و وحشیانه‌ای از خانه‌ام خارج کردند.

وقتی آن‌ها سر رسیدند کسی در خانه نبود. به گفته همسایه‌ها قفل در را شکته و به زور وارد خانه شده‌اند.

من خودم را به آنجا رساندم. وقتی علت کارشان را جویا شدم گفتند که حکم دادگاه دارند. البته تا آخرین لحظه خارج کردن مجسمه‌ها حکم را به من نشان ندادند و وقتی می‌خواستند بروند من حکم را دیدم.

وی افزود: اگر همان اول زنگ می‌زدند و با من تماس می‌گرفتند و در آرامش و صلح و صفا مجسمه‌ها را منتقل می‌کردند، هیچ صدمه‌ای به مجسمه‌ها وارد نمی‌شد. متأسفانه به بسیاری از آثار صدمات شدیدی وارد شده است. صدماتی که شاید حدود 100 میلیون تومان هزینه داشته باشد که دوباره مانند روز اولش شود.

من بعد از این اتفاق از آن‌ها شکایت کردم و اعتراضم را به اطلاع مراجع قضایی رساندم. شکستن در خانه در برابر صدماتی که به مجسمه‌ها وارد شده اصلا اهمیتی ندارد.

رفتار آن‌ها بسیار وحشیانه بود و در حمل و نقل مجسمه‌ها بسیار ناشیانه عمل کرده بودند و مجسمه‌ها را با زنجیر و جرثقیل سوار ماشین کردند و بردند.

من پیگیر موضوع هستم و حتما خسارات و صدمات وارد شده به مجسمه‌هایم را دنبال خواهم کرد.


رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران: بردن آثار تناولی به سازمان زیباسازی ربطی ندارد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد که این سازمان در بردن مجسمه‌های پرویز تناولی نقش ندارد.

جمال کامیاب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ آثار پرویز تناولی که شب گذشته به زور از خانه‌اش برده‌ شده و بعضی از آن‌ها آسیب دیده است، اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری هیچ گونه دخالت و نقشی در بردن آثار پرویز تناولی از خانه‌اش ندارد.

او افزود: ما اکنون نیز از جزئیات ماجرا و چگونگی آن اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم که این‌کار توسط چه بخشی انجام شده‌ است، بنابراین ماجرای پیش آمده به ما ارتباطی ندارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همچنین بیان کرد: این سازمان نه در جریان خرید این آثار قرار داشته، نه در جریان ادامه‌ی روند کار بوده و نه در وضعیت پیش آمده نقشی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین