کد خبر: ۲۳۶۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

نتيجه برادركشي مسلمانان، توجيه حضور اشغالگران در مناطق اسلامي است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از نمايندگان ادواري مجلس و جمعي از فرزندان شهدا از مناطق اهل سنت كشور در استانهاي كردستان، سيستان و بلوچستان و گلستان، با تبريك عيد نوروز سال 93 به همه قوميت¬ها و مذاهب كشور، اسلاميت و مليّت را نقطه اشتراك همه كساني دانست كه در جغرافياي ايران زندگي مي كنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از نمايندگان ادواري مجلس و جمعي از فرزندان شهدا از مناطق اهل سنت كشور در استانهاي كردستان، سيستان  و بلوچستان و گلستان، با تبريك عيد نوروز سال 93 به همه قوميت¬ها و مذاهب كشور، اسلاميت و مليّت را نقطه اشتراك همه كساني دانست كه در جغرافياي ايران زندگي مي كنند.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به اختلافاتي كه دامن جهان اسلام را گرفته، گفت: اختلافات تاريخي به نزاع هاي خونين در كشورهاي اسلامي رسيده است كه بايد    چاره انديشي شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان نمونه هايي از اختلافات شيعه و سني در كشورهاي افغانستان، پاكستان، عراق، عربستان، يمن، مصر و سوريه، گفت: نتيجه اين برادركشي توجيه حضور اشغالگران در مناطق اسلامي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توجه به موارد فراوان اشتراكات مذاهب، اقوام و اديان را باعث نزديك تر شدن دانست و گفت: نظام اسلامي از فداكاري هاي اهل سنت و رهروان اديان ديگر در مقاطع مختلف، مخصوصاً دفاع مقدس آگاه است.

ايشان در پاسخ به ابراز نگراني هاي بعضي از افراد نسبت نگاه افراطي به اهل سنت، گفت: رهبري نظام در جمع خبرگان كه مجتهدين همه استانهاي كشور هستند، همين نگراني را داشتند كه افراطي ها بلاي جان مسلمانان در كشورهاي اسلامي هستند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با تشريح نظرات خويش در خصوص وحدت شيعه و سني، گفت: در كنفرانس وحدت اسلامي كه علماي شيعه و سني از همه كشورهاي اسلامي حضور داشتند تأكيد كردم كه دامن زدن به اختلافات ، ريختن آب به آسياب دشمنان مسلمانان است.

در آغاز اين ديدار آقاي رئوف قادري، نماينده فعلي مردم شهرهاي پاوه و اورامانات و چند تن از نمايندگان ادوار و چند تن از يادگاران شهداي اهل سنت، با ارائه گزارشي از اوضاع سياسي و اجتماعي مناطق خود، مطالبات مردم اهل سنت را بيان كردند و خواستار يادآوري شعارهاي قبل از انتخابات رياست جمهوري، به آقاي دكتر روحاني و دولت شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین